Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i underarmen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 oktober, 2006 at 20:54 #481849Anonym anvandareMemberDanie wrote:Kolla på bilden så ser du Arne.
Du har inte fått något slag e. dyl där?
20 oktober, 2006 at 21:22 #481850Anonym anvandareMemberJag brukade känna att det ”bågnade” i mina underarmsmuskler på undersidan av armen det kändes typ som benen i armarna sviktade lite gjorde ont som satan så jag tog en paus från curl o körde några månader hammers o andra underarmsövningar nu e det inga problem alls o mina underarmar blev ju fetare på köpet
Så för mej var det helt enkelt att mina underarmar var för svaga.Min personliga erfarenhet.
kom ihåg samma symptom kan ha olika orsaker.20 oktober, 2006 at 22:09 #481851Anonym anvandareMemberHar också haft ont där.
Vilade i tre veckor utan någon träning. Tog inte lång tid innan den mesta smärtan försvann men det sista lilla försvann inte så jag började köra lite lätt för 1 vecka sen igen. Körde långsamt och lätt. Efter träningen så kändes det lite mer men det gick över efter några timmar till samma låga nivåer som innan träningen.
Nu när jag känner så känner jag inget men jag tror inte att jag är helt fri än. Jag tror det orsakades av ett tricepspass, och jag misstänker kickbacks [http://exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html]. Då när jag ibland släpper vikten i den, och säkert vissa andra övningar, så känns det riktigt ont i underarmen/skelettet eller nåt där inne. Tror det orsakas av den smärtan.
Jag vet inte om det hjälper men jag försöker:
1. Köra långsamt ner i t.ex bicepscurl
2. Släppa vikten långsamt när jag ställer ner den
3. Hålla löst i hantlarna/skivstången
4. Känna efter i armen om det blir värre, vila då om det gör det22 oktober, 2006 at 18:55 #481852Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Du har inte fått något slag e. dyl där?nej det har jag inte fått, har det i båda underarmarna
22 oktober, 2006 at 21:50 #481853Anonym anvandareMemberDanie wrote:nej det har jag inte fått, har det i båda underarmarnaHade nog behövt testa dig i verkliga livet. Annars blir det mest gissningar.
23 oktober, 2006 at 13:22 #481854Anonym anvandareMemberHar du provat med vilovecka/viloveckor?
Jag är absolut ingen lärd man, men det låter lite som de problem jag hade.
Till slut fick jag ”diagnosen” Ulnariskompression.
Efter att ha gått ner i kilona och mestadels tränat med supinerat grepp (hammercurl t.ex.) så har det försvunnit.I dagsläget återkommer problemen endast då jag tränar fixerad bicepscurl med stång med över 35 kg. Verkar vara någon slags magisk gräns där för mig just nu.
Be en läkare kolla upp det.
23 oktober, 2006 at 16:20 #481855Anonym anvandareMemberFlexMasterMick wrote:Har du provat med vilovecka/viloveckor?Jag är absolut ingen lärd man, men det låter lite som de problem jag hade.
Till slut fick jag ”diagnosen” Ulnariskompression.
Efter att ha gått ner i kilona och mestadels tränat med supinerat grepp (hammercurl t.ex.) så har det försvunnit.I dagsläget återkommer problemen endast då jag tränar fixerad bicepscurl med stång med över 35 kg. Verkar vara någon slags magisk gräns där för mig just nu.
Be en läkare kolla upp det.
När du kör hammercurl så har du knappast några supinerade händer. Dom är semipronerade och gör att biceps har ett sämre utgångsläge. Tyvärr gör du inget åt problemet, om det skulle bero på strama pronatorer, som förhindrar supination.
23 oktober, 2006 at 18:02 #481856Anonym anvandareMembergör det mindre ont när du med EZ stång?
27 oktober, 2006 at 16:15 #481857Anonym anvandareMemberFuriren wrote:gör det mindre ont när du med EZ stång?nej bara mer ont ;p
27 oktober, 2006 at 18:32 #481858Anonym anvandareMemberJag hade precis samma sk*t efter ett bicepspass med rak stång. Lösningen blev 2 veckors total vila från gymmet, orudis/zon och tigerbalsam, stretching, och sedan handledsstöd vid träningen.
28 oktober, 2006 at 15:28 #481859Anonym anvandareMemberjsplit wrote:Jag hade precis samma sk*t efter ett bicepspass med rak stång. Lösningen blev 2 veckors total vila från gymmet, orudis/zon och tigerbalsam, stretching, och sedan handledsstöd vid träningen.vilade 2 månader o inte fan funkade de! ! !!
28 oktober, 2006 at 19:27 #481860Anonym anvandareMemberHar du prövat Voltaren Gel?
28 oktober, 2006 at 21:43 #481861Anonym anvandareMemberJag har haft exakt den smärtan på exakt det stället sedan jag var runt 17 år gammal – i båda underarmarna. Jag tror det uppstod efter flitigt curlande på scott-bräda med EZ-stång och för tunga vikter. Nu, 9 år senare, kan jag fortfarande inte köra biceps med någon typ av stång. Dock fungerar hantlar (särskilt då om man inte kör fullt supinerat grepp från början, vilket är lite trist eftersom bicepsträningen blir lidande av det).
Det bör tilläggas att jag under den här perioden också hade ett träningsuppehåll på 2 år, så vila hjälpte inte i mitt fall. Vad gäller Voltaren har jag käkat det bland annat för sabbade knän osv, utan att det har haft effekt på underarmarna tyvärr.
28 oktober, 2006 at 21:56 #481862Anonym anvandareMemberVoltaren Gel käkar man inte om man inte vill bli riktigt sjuk. Eller finns det i tablettform också?
28 oktober, 2006 at 22:31 #481863Anonym anvandareMemberdet är väl en pronator som Arne antytt. Det är ganska vanligt att man överanstränger när man tränar flitigt. Kan själv minnas det dånande smärta eller obehag det gav.
Jag kan verkligen inte utläsa vilken muskel det blir, men det är från tummens motsatta sida. Den muskel som anspänner känns nästan som att den ligger i en skena i benet.
Kan du framkalla en liknande känsla när du pronerar armen? (vrider handflatan mot golvet)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.