Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont i underarmen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 oktober, 2006 at 01:23 #481864Anonym anvandareMembernicke123nyfiken wrote:Voltaren Gel käkar man inte om man inte vill bli riktigt sjuk. Eller finns det i tablettform också?
Hehe det finns som piller också ja;)
29 oktober, 2006 at 12:50 #481865Anonym anvandareMemberSom jag har skrivit i en annan tråd här på forumet så har jag råkat ut exakt för samma problem i underarmen. Jag tog då som sagt voltarengel och det hjälpte faktiskt för att ta bort smärtan ett tag. Jag vilade även 2 månader tills dess att jag kände mig bra i armen och i lördags körde jag ett pass med bicepscurls och efter det var smärtan tillbaka i armen igen . Så det verkar vara som Andreas säger att vila inte hjälper. Så för att försöka komma till botten med detta problemet ska jag gå till en läkare snarast och försöka få klarhet i saken för det börjar blir förbannat irriterande nu.
// Jonte W
29 oktober, 2006 at 23:07 #481866Anonym anvandareMemberjag har haft samma problem. vad som hjälpte för mig var att köra alla biceps övn med hantlar för att sedan så småningom smyga in ez stången. men om jag kör med rak stång så är det kört på direkten
30 oktober, 2006 at 15:23 #481867Anonym anvandareMemberDavidN wrote:det är väl en pronator som Arne antytt. Det är ganska vanligt att man överanstränger när man tränar flitigt. Kan själv minnas det dånande smärta eller obehag det gav.Jag kan verkligen inte utläsa vilken muskel det blir, men det är från tummens motsatta sida. Den muskel som anspänner känns nästan som att den ligger i en skena i benet.
Kan du framkalla en liknande känsla när du pronerar armen? (vrider handflatan mot golvet)
japp känns när man vrider ,.
30 oktober, 2006 at 15:25 #481868Anonym anvandareMemberJAg har börjat att sträcka ut muskel å värma upp ordentligt det känns faktiskt mkt skönare, men det känns fortfarande.
30 oktober, 2006 at 15:46 #481869Anonym anvandareMemberKanske inte låter som en blixtsnabb lösning, men att gå och få massage av någon som verkligen kan yrket, både för skelett och muskler, kan göra susen. Långsiktigt alltså. Hittar man ”rätt” person att ta hjälp av så är det en investering. Oavsett om man har ont eller inte!
1 november, 2006 at 11:37 #481870Anonym anvandareMemberjontew wrote:Jag vilade även 2 månader tills dess att jag kände mig bra i armen och i lördags körde jag ett pass med bicepscurls och efter det var smärtan tillbaka i armen igenExakt – det blir bättre tills man använder armen/armarna igen, då är man där igen.. Fast ja, för egen del har det som sagt blivit helt ok av att jag uteslutande använder hantlar i bicepsträningen. Nu affekterar inte skadan min vardag åtminstone. Förrut gjorde det exempelvis ont att vila underarmarna mot hårda armbågsstöd (om den delen av benet som var markerat på bilden låg emot stödet) etc.
Men fortfarande går det ju inte att greppa stänger med supinerade händer, inte ens om man ska passa någon polare i bänkpress eller liknande.
1 november, 2006 at 14:44 #481871Anonym anvandareMemberUpplever också att det gör ont när jag vilar min arm mot ett hårt underlag som exempelvis ett armstöd. Skall gå till en sjukgymnast på fredag och se om jag kan få några tips eller förklaringar som kan vara av nytta.
// Jonte W
2 november, 2006 at 11:18 #481872Anonym anvandareMemberEn fråga bara gör det ont som fan när du har kört och ska släppa taget om stången?
3 november, 2006 at 11:26 #481873Anonym anvandareMemberOm frågan var ställd till mig så är svaret ja.
Jag har nu varit hos sjukgymnasten för att försöka få klarhet i det hela, tyvärr (som jag trodde) så visste han inte exakt vad det kunde vara men han misstänkte en så kallada compartment-skada. Och det är tydligen:
Quote:…compartment syndromes arise when a muscle becomes too big for the sheath that surrounds it causing pain.Och det ska tydligen kunna uppstå vid överansträngning. Och tyvärr kan det bli kroniskt. Det tips jag fick var att vila och fortsätta med voltarengel tills det var bra och sedan försöka köra en annan bicepsövning helt enkelt.
5 november, 2006 at 17:05 #481874Anonym anvandareMemberJag har också drabbat av olika underarms problem och handleds problem.
Jag har lyckas få bort problem. Hur gör man ?Det berodde på att jag var envis och tog stor risk att det kan bli kronisk. Tänkte egentligen inte i början att risk få kronisk inflammation. Jag tränade på trots jag hade ont, tog mycket lätta vikter med många många reps. Tog stretching o uppvärming mycket noga. Se till att äta nyttigt och vitamintabletter, mineraler. Många glömmer bort att mat är medicin, oerhört viktigt. Så plötsligt efter många veckor var smärtan borta !
Jag gör en jämförelse med att numera för patienter som t.ex. har halkat och gjort illa armen får inte vila armen med hjälp av halsduk säger doktor (armen hängande på t.ex. halsduk). Armen ska användas så att skadan läks fortare !Genom att använda armarna under skadeperioden så har det läks fint.
Självklart ska ni inte sätta igång efter min inlägg. Prata med läkaren först !!19 januari, 2007 at 17:03 #481875Anonym anvandareMemberdet har visat sig nu att det bästa är att vila å träna lugnt på det stället man har inflamation har fått bort den nu
23 januari, 2007 at 11:57 #481876Anonym anvandareMemberjontew wrote:Som jag har skrivit i en annan tråd här på forumet så har jag råkat ut exakt för samma problem i underarmen. Jag tog då som sagt voltarengel och det hjälpte faktiskt för att ta bort smärtan ett tag. Jag vilade även 2 månader tills dess att jag kände mig bra i armen och i lördags körde jag ett pass med bicepscurls och efter det var smärtan tillbaka i armen igen . Så det verkar vara som Andreas säger att vila inte hjälper. Så för att försöka komma till botten med detta problemet ska jag gå till en läkare snarast och försöka få klarhet i saken för det börjar blir förbannat irriterande nu.// Jonte W
Jag har haft problemet i 7 år har vilat upp till 6 månader men inte hjälpte det jag har problemet än idag å det kmr aldrig försvinna så jag vet att jag kmr få leva me det..Men det e bara att köra fast det gör ont..Det bästa är ju igentligen om nått skulle hända nått går av i underarmarna så man är tvungen å operera för då vet man ju var felet riktigt är
3 februari, 2007 at 20:50 #481877Anonym anvandareMemberFan det är ju precis det här jag också har.
4 februari, 2007 at 11:27 #481878Anonym anvandareMemberJag har inte läst hela tråden, men jag har varit övertränad i mina underarmar. Så jag fick akupunktur ett par gånger, då kommer man ner på djupet. Värt att testa. Lycka till.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.