Ont insida armbåge?

Home Forums Skador och rehabilitering Ont insida armbåge?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

När jag körde hantelcurl idag kände jag på insidan av vänstra armbågen att det gjorde ont. Men enbart när jag körde tungt. Fick avbryta på en gång.

Vad kan det vara för något?

Har även känt av axeln någon enstaka gång när jag kör sidolyft med hantlar (90graders armbågar). Då endast i läget högst upp vidd lyften.

Vad kan detta vara för något?

Går symtomen att vila bort?

Äre som i leden på insidan av armbågen?? Vare nästan som att de ”klickade” i leden och efter det gör det ont?? För det har jag varit med om när jag tillexempel tränar triceps så kan de som ”klicka” till i armbågen och då avbryter jag direkt. Men vila några dagar från övningarna som de tar ont och kolla om det går över. Annars får du kolla efter seriös hjälp hos sjukgymnast/läkare! :)

Hej var lite snabb och läste inte så noga nedan. fanns redan en tråd. Verkar mera vara överansträngning/ inflammation (”Golfarm”). Blir att vila ett tag nu och köpa dragremmar så jag inte belastar greppet så mycket.

Oska_r wrote:
    Hej var lite snabb och läste inte så noga nedan. fanns redan en tråd. Verkar mera vara överansträngning/ inflammation (”Golfarm”). Blir att vila ett tag nu och köpa dragremmar så jag inte belastar greppet så mycket.

Okej, låter bra det, lycka till med träningen! :up:

Oska_r wrote:

Hej
    Har samma problem som börjar gå över sakta.
    Skaffade armbågsskydd (McDavid) som också håller värme. Prova Great Linnex Rub, Liniment. Grymt bra grejer. Viktig är att du verkligen värmer upp armbågen noga och inte börjar att lasta på vikter.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.