- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont kring bröstet
Hej!
Jag har haft till och från anspänningar kring muskulaturen just i området kring hjärtat men de är liksom svårt att sätta ord men ska göra ett försök. De känns som stickningar, bränner, pulserar så de känns obehagligt givetvis och de uppkom rätt så nyligen även om jag har kunna känna av de förut men de har aldrig varit så jag var tvungen till att söka hjälp. Dock nu idag när jag var nere på gymmet så la jag mig på bänken och lasta på följt efter när jag var klar så fick jag sån smärta just till vänster om hjärtat som i nån muskel så blev jag livrädd och var inte långt ifrån att ringa efter ambulans. Istället så försökte jag ta de lugnt och gick till vårdcentralen så dom fick ta EKG men de visade inget konstigt alls. Blodtrycket var som de ska, ungefär 140-45/90 tror jag hon sa iaf så de är väl bara vänta. De kan ju röra sig om någon sträckning bara och vad jag vet bär jag inte på någon form av förkylning, infektion, virus som påverkar de hela. De värsta är ju att man jagar upp sig som ett tok så inte konstigt om allt slår bakut och de känns ännu skumt men de jag är lur på om de är nåt inflammatoriskt?!.
Vad tror ni?
Inflammatoriska besvär yttrar sig inte riktigt på detta sätt. Varför tror du det är inflammatoriskt? Har du haft en tidigare skada?
De finns ingenting som tyder på de utan bara en ren gissning tagen på måfå men vad jag tror är säkert bara någon överansträngning som säkert tilltar med vila.
Kan vara refererad smärta från ryggen. Sök hos någon sjukgymnast så kan det, om inte annat uteslutas.
Tack för svar men de är magmusklerna som spökar har jag kommit på men de har börjat lugna ner sig men inte helt bra ännu.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY