Ont mellan revbenen

Home Forums Skador och rehabilitering Ont mellan revbenen

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Har under en längre tid haft ont mellan revbenen. Till en början hade jag ont på revbenen på vänstra sidan. Det gör ont då jag trycker på benen samt när jag trycker mellan revbenen med fingrarna. På ett ställe där jag tryckte med fingrarna kände jag hur det stramade i vänstra magmuskeln längst upp. Som en triggerpunkt ungefär. Kan också nämna att magmuskeln längst upp till vänster också nu är helt platt. Hur som helst har det nästintill försvunnit på vänstra sidan och vad händer då tror ni?

Jo, då fick jag samma symtom på högra sidan. Trycker jag på ett specifikt ställe mellan revbenen känner jag denna strama känsla på mitten av högra magmuskeln. Kan också säga att just magmuskeln i mitten har plattats ut (blivit mindre). Gör också ont om man trycker på ”revbenen”.

Tror jag fått detta utav chins och pushdowns, då jag känner av det lite extra då. Dock gör det inte ont, bara då jag trycker med fingrarna. Men har ingen aning om vad det kan vara. Just att magmuskeln plattas ner just där det stramar är mycket underligt.

Innan detta hade jag också likt muskelknutar vid skulderbladen ut mot latsen och därefter när det släppte fick jag dessa symptom på revbenen.

Jag vet att jag borde gå till kiropraktor, naprapat osv. men först och främst ska jag fixa mina benlängdskillnader.

Därför tänkte jag fråga om ni har någon aning om vad detta kan vara?

Mycket tacksam för svar.

Mvh

Jag brukar bara få det när jag har kört hårt med magen… Så det kanske är magträningen..

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.