- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont ”mellan” skuldrorna!!
Hej! Jag får ofta ont, typ krampliknande, emellan skuldrorna när jag kör ryggövningar typ rodd och T-bar. Vet någon om något bra sätt att strecha denna del av ryggen??? Har förökt ”kuta” på olika sätt men känner inte att jag kommer åt rätt muskel??
Jah har haft besvär med exakt samma muskler, mitt tips är att gå till en bra massör emellanåt för att mjuka upp musklerna. I mitt fall har besvären just berott på muskelknutor som legat och grott, endast massage har hjälpt till fullo. Ska du komma åt dem med stretch är det enklast om du sätter dig med benen rätt ut, men särade. Vilken vinkel du vill ha på ”särningen” beror på exakt var du vill träffa. Ta sedan exempelvis höger hand över vänster fot, ha lätt böjt ben och skjut rygg, som en katt. Du kommer att känna precis hur mycket du ska skjuta rygg, hur du ska vinlka benen och hur mycket du vill dra, men funkar gör det!
Lycka till!
Lycka till!
Tack stetchen gör faktiskt nytta. Ska testa massage nästa vecka…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY