Ont m.m. i bicepsfäste efter armbrytning 3 år senare

Home Forums Skador och rehabilitering Ont m.m. i bicepsfäste efter armbrytning 3 år senare

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej
    Jag körde en armbrytning på krogen för några år sen och dagen efter när jag vaknade så hade jag sjukt ont i högra bicepsfästet runt armväcket vid ovansidan på armbågen. Fick gå med mittella i 2 dagar efter för att jag inte kunde röra armen åt nått håll för det gjorde så ont runtomkring fästet och det tog över en vecka innan det kändes någorlunda bra att sträcka ut armen helt. Det kändes ungefär som brutal träningsverk fast 100ggr värre.

Efter det så har min högra biceps aldrig vart sig riktigt lik, får aldrig riktigt bra kontakt med den på gymmet, aldrig ritktigt bra pump och den är svagare än min vänstra. Och om jag gör ett uppehåll i träningen på minst 1-2 månader och sedan kör biceps så kommer den där smärtan tillbaks lite, kan inte böja ut armen helt på 1-2 dagar.

Det känns väldigt spänt vid bicepsfästet under och efter man har tränat, ungefär som att bicepsmuskeln är för kort eller att den har dragit ihopp sig för mkt.

Vad kan ha hänt och vad kan man göra åt detta, gå till nån idrottsdoktor? Är det ens någon ide att gå till vårdcentralen?

Mvh

Åh fyfan, har aldrig läst om någon tidigare som haft exakt samma symptom som mig.. Har heller aldrig tagit mig ork att fråga så denna tråd skall följas!!

Jag har även utöver det du skrivit haft/har stora problem med styrke/volym ökningar just med biceps.. Fick dock aldrig så ont som du efteråt..

Låter som att biceps gått av… Tycker du ska kolla upp det. Var det någon svullnad samt blåmärke osv på armen dagarna efter krogen?

Ta och kolla upp detta.
    Jag slet av min högra bicepsmuskel precis på samma stäle som du har ont.
    Nu sitter jag och väntar på operation av min vänstra som nu är halvt av.
    Gå till läkaren och krän ett ultraljud av muskeln. Dom kan inte neka dig.
    Är halva av så krävs operaion eller vila.
    Hoppas det löser sig.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.