Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ont ont ont i knävecket
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2008 at 17:20 #73408Anonym anvandareMember29 april, 2008 at 17:20 #582815Anonym anvandareMember
Jag hade ont i mitt knäveck (högra ) för några månader sen . För tre veckor sen börja jag känna smärta i mitt vänstra . Det känns som det är inne i knävecket och jag kan inte ens springa .Det gör väldigt ont och jag har nu fått vila rejält eftersom jag spelar fotboll varjedag . I söndags kände jag inte av något och körde på med match men efter matchen kom smärtan och dagen efter kunde jag knapt gå på den .
Har sett att många andra skrivit om sånt här men hittade inget bra svar .
Kan nån säga vad det kan vara ? och vad jag ska göra för orkar inte gå till någon läkare som bara säger gå hem och vila .
Det är inte svullet eller något men det känns väldigt konstigt inne i knävecken känns det som ,så de kan inte vara någon streckning utanför som alla mina tränare säger .
Tack i förhand.
5 maj, 2008 at 21:15 #582816Anonym anvandareMemberNågot svar ?
6 maj, 2008 at 08:11 #582817Anonym anvandareMemberDu skulle inte ta och uppsöka en läkare trots allt?
6 maj, 2008 at 08:55 #582818Anonym anvandareMemberVet inte hur många läkare som finns på forumet, jag är INTE en av dem
Men det låter som något i ditt knä har blivit överbelastat.
Just fotboll är en tuff sport för knäna med de snabba vändningarna som det innebär.
Vet inte om du gör det men skulle inte kombinera med styrketräning av ben.Skulle råda en vecka ledigt från fotboll och träning, du får sitta och titta på TV istället. Kanske lite promenader men inte mer än så.
Kanske att du sen kan kombinera med vanlig jogging på mjukt underlag där du bygger upp starkare knän.
Som sagt jag är ingen läkare, men så här skulle jag gjort.
6 maj, 2008 at 14:03 #582819Anonym anvandareMemberDet låter som om du har en överansträngning i någon av musklerna som fäster i baksidan av knät. Tag kontakt med naprapat, ex [www.spinexnaprapater.se]
14 maj, 2008 at 15:58 #582820Anonym anvandareMemberTack för alla svar .
Jag gick till någon special doktor .
Som sa att min vänstra vadmuskel inte har så mycket muskler så när jag spelar fotboll på hårt underlag så orkar inte min vad jobba så mycket och har fått muskelbristning vid övre fästning .
Skulle köra Rehab i 1-2 månader . Om jag inte kände av så kunde jag träna med laget men inte köra snabba ryck eller springa .
För att de ska läcka hundra så tar det ca 3 månader med Rehab .
Medans rehab så ska man sträcka sina vader , ( min vänstra just nu ) .
Och träna musklerna med tåhävningar .
Har nu kört någon vecka , brukade inte käna av något när jag vilade i en vecka innan jag gick till doktorn . Men nu känner jag nästan hela tiden . Får hoppas att det ändå går över ,då jag missar nu nästan halva säsongen .
14 maj, 2008 at 18:54 #582821Anonym anvandareMemberJag har precis samma skitknä…det sitter i knävecket, liksom inne i knät, kan inte riktigt peka på exakt vart. Inte svullet och gör heller inte ont om man trycker på det. Gör ont ibland i vila, speciellt om jag ligger på sidan med det onda knät uppåt, samt när jag böjer benet i knäleden bakåt. Kan egentligen bara ha en aktiv vila, då jag går och cyklar i stort sett överallt jag ska…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.