Ont på många ställen i kroppen?

Home Forums Skador och rehabilitering Ont på många ställen i kroppen?

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

jag är 21 år , 182 lång väger 76 kilo.

har tränat flera år, gick bra först åren men har tappat stinget eftersom vad än man tränar knakar de till å man får värk efteråt så man vilar för länge osv..

har ont i armvecken när jag har smått böjd arm och tar i så gör det ont. Dock tror ja det kom efter en kväll med armbrytning för 2-3 år sen. sen dess har armvecken alltid kännts av.
    nedre del av rygg värk, handleden knärtar till varje gång jag knyter ihop näven, knäna värker när jag går uppför trappor, axlarna knakar och värker i vissa lägen, allmänt stel i kroppen :P

så ja undrar eller finns det vitaminer eller nånting för att förbättra det ”hela”, käkar ofta inte värst nyttig mat hemma:) kan kosten förbättra helheten eller har jag en allmänt dålig kropp:P

i övrigt ser jag normalt vältränad ut och har inga problem med nånting!

Kosten kan ha betydelse. Sen finns det ju tillskott som kan hjälpa leder, Orange Triad, Animal Flex, glucosamin, Cissus.

Men framförallt är du kanske övertränad. Dags att se över träningen?

Okej! nejnej.. har tränat 3 gånger i veckan, sist jag tränade var ett halvår sen, 45 minuters pass så jag har inte alls kört slut på mig själv :(

Gå till läkare och kolla upp!
    Hög fett intaget riktigt mycket. Lyft inte tungt.
    Tror att musklerna är starkare en lederna just nu. Spånar lite. Har samma problem just nu.

Känns spontant att man borde inte ha så mycket problem med kroppen när man är 21år. Borde se över ditt upplägg av träningen, och utförandet av övningarna…
    Kör igång igen med lätta vikter, korrekt teknik, sen är det bara att skynda långsamt :)

beciec wrote:
    Gå till läkare och kolla upp!
    Hög fett intaget riktigt mycket. Lyft inte tungt.
    Tror att musklerna är starkare en lederna just nu. Spånar lite. Har samma problem just nu.

Tror jag oxå, äter nästan inget fett.. äter jag hamburgare kör jag ost på, hatar dressing och såser på allt annat.. är ju inte så grov men om man tänker efter så är jag ganska stark för min kropp, tar ut folk i armbrytning och fingerkrok som väger 40 kilo mer.. tror du fett intag kan förbättra detta?

Gober wrote:
    Sen finns det ju tillskott som kan hjälpa leder, Orange Triad, Animal Flex, glucosamin, Cissus.

Dessa tillskott som hjälper leder, hur fungerar dom? På vilket sätt hjälper de lederna? Vilken typ av kost har samma positiva inverkan?

Latexi wrote:
    Tror jag oxå, äter nästan inget fett.. äter jag hamburgare kör jag ost på, hatar dressing och såser på allt annat.. är ju inte så grov men om man tänker efter så är jag ganska stark för min kropp, tar ut folk i armbrytning och fingerkrok som väger 40 kilo mer.. tror du fett intag kan förbättra detta?

Svårt att säga. Har du tur så kan det vara så enkelt. Tror inte det är svaret men skadar inte att prova. Verkar som du har lite små inflammationer om det värker. Kan räcka med voltaren.

Har samma problem, knän, axlar, handleder, fotleder. Jag har dock märkt att det blivit bättre när jag använt mer oljor i maten. DHA och EPA olja till mitt första mål, alltså typ 6 omega3 kapslar samt 2 cissuskapslar och 2 glukosamintabletter. Lederna blir mjukare och knakar inte lika mycket.

Brukar käka fisk ibland innan jag går och lägger mig.
    Jag tror detta har övergått till en lätt inflammation.

Jag ökade fett intaget en del. Nyponsoppa ibland på morgon och kväll.
    Alla mina skador läker nu inom dygnet. PS ej träningsrelaterade så det kanske inte är samma sak.

på vilket sätt ökar ni fettintaget? mer smör på mackan? dricka mycket mjölk? eller hur ska jag göra:) är det fett i nyponsoppa?

Ja det är det.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.