Ont under foten vid viss beträning

Home Forums Skador och rehabilitering Ont under foten vid viss beträning

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #50776
    #121697

    Tidigare har jag flera gånger fått en jobbig smärta under foten vid viss benträning, då främst vid benpress. Jag kan inte minnas att det var speciellt vid tungt/högreps eller något, utan bara då och då. Jag tog ingen större notis om det och antagligen begränsade det mig inget märkvärdigt. Men nu har jag precis tagit upp träningen igen efter ett halvår paus och har kört i ett par tre veckor. Dagens benträning började med några set knäböj med halvtunga vikter och följdes som tredje övning med stående vadpress på stället med hantlar, och ganska snabbt kom den där smärtan tillbaka under foten. Det blev värre och värre ju mer jag körde så ganska snabbt fick jag sluta. Sedan körde jag även ett set benpress med lätta vikter och då kom smärtan igen.

    Är det någon som känner till en liknande smärta? Så vitt jag vet har jag aldrig känt den vid något annat sammanhang.

    #121698

    Har hänt mig något liknande, blir typ som sendrag i foten. Jag kan få det om jag böjer tårna ner mot hälen.. så kanske det kan vara nåt sånt.. Kanske prova andra skor? med lite styvare sula?

    #121699
    Ghettobird wrote:
    Har hänt mig något liknande, blir typ som sendrag i foten. Jag kan få det om jag böjer tårna ner mot hälen.. så kanske det kan vara nåt sånt.. Kanske prova andra skor? med lite styvare sula?

    Samma för mig. Jag kan speciellt få det vid vadträning och alltid i högra foten. Det är bara att avbryta träningspasset. Jag tror att jag har fått det några gånger när jag varit på löprunda också.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.