- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Osymetri
Tjena!
Överbelastade muskelfästena (löpning) på vänster ben för ca 7 veckor och blev stillasittande i nästan 3 veckor vilket resulterade i en ganska saftig förlust av 6cm omkrets på det skadade benet.
Har nu återfått mycket av styrkan men hamstring är fortfarande betydligt svagare och benet är 2cm smalare än det högra, framtisdan är i princip jämnstark.
Den senaste tiden har jag upptäckt att vänster bröstmuskel är större än den högra, styrkan märker jag inte av någon skillnad vid hantelpress.
Misstänker att det kan vara mitt användande av krycka på vänster arm och att jag använt den armen för att häva mig upp under skadan.
Nu är frågan hur jag ska få tillbaka symetrin i kroppen. Ländryggen har tagit ganska mycket stryk nu när jag inte kunnat böja på knäa ordentligt när jag ska plocka upp saker från golvet osv. Marklyften är inte lika bra och jag känner mig allmänt svag i just ländryggen.
Löpningen ska jag försöka komma igång med om någon vecka.
hade du samma omkrets innan?
Hade inte mätt så jag kan inte svara på det men skillnaden var väldigt synlig. Var hos sjukgymnast och kollade upp det, han mätte osv.
dedär ordnar upp sig automatiskt när du tränar. men nån cm skillnad i omkrets på armar ben får du ju räkna med, de är bara nåt man märker själv. jag har 2 cm mindre vänsterarm.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY