osymetriska bröstmuskler

Home Forums Skador och rehabilitering osymetriska bröstmuskler

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena!

Som sagt så är mina bröstmuskler ojämna där dom delar sig och det är rätt stor skillnad.
    Den högra muskeln går längre ner och är lite större än min vänstra.
    Hur ska jag få dom mer symetriska? Har gymmat i ca 13 månader nu så borde jag ge det längre tid eller vad ska jag göra för det är något som stör mig mycket.

//tokken

Du kan inte göra så mycket åt hur musklerna ser ut, förutom att ändra storleken. Att ena sidan är lite sned beror på att dina muskelfästen inte är lika på båda sidorna.

Men deppa inte för det. Det ger en karaktär och gör en intressantare om man är lite sned, har ett stort ärr i ansiktet, olika färg på ögonen osv. :emo-thumb

Byt ut från stång till hantlar på dina bröst övningar( bänkpres,snebänkpress osv) använd en spegel och gå ner lika långt ner med båda armarna. Ge det lite tid så borde det fixa sig, eller kan det vara genetiskt som faran sa

Det går inte att ändra form på en muskel mer än att den kan bli större eller mindre,du kan inte heller ändra på var muskelfästena sitter fast.
    Kör på bara.

Sluta nojja. Lägg på dig några muskler till att börja med så kommer det knappt synas. Alla ser olika ut och de flesta har något som är osymetriskt. Det är bara hjärnspöken.

Först en tråd på kolo om någon som var deprimerad över att han kan knippa tag i lite fett på kinden sen detta….:-)

så de finns alltså inget jag kan göra åt det, bulka eller ngt för mer massa? eller får jag helt enkelt bara acceptera de?

tokken wrote:
    så de finns alltså inget jag kan göra åt det, bulka eller ngt för mer massa? eller får jag helt enkelt bara acceptera de?

nej du kan inte flytta på dina muskelfästen! bara om du opererar!

men bygger du mer muskler och lägger på dig lite fett kan du jämna ut det en aning MEN du kommer aldrig att få dom symetriska!

bara att acceptera ALLA människor har någon muskel som är osymetrisk.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.