Home › Forums › Skador och rehabilitering › Överansträngd rygg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 juli, 2007 at 09:13 #82115Anonym anvandareMember4 juli, 2007 at 09:13 #768327Anonym anvandareMember
Hej någon här som vet några länkar som beskriver problemet mer ingående, den enda jag hittade var svt.se en hockeymålvakt som lyder av samma symptom.
Har väldigt ont i ryggen efter att jag springer t.ex. spelar basket eller nu på sommaren fotboll så fort jag blir kall kan jag knappt röra mig kan inte böja mig och det hugger i ryggen som om någon kör in ett samurajsvärd i ryggen på mig.
Finns det någon som känner igen sig berätta gärna mer.
Mvh brasse
4 juli, 2007 at 12:56 #768328Anonym anvandareMemberLåter som en riktig slaskdiagnos. Exakt var gör det ont och exakt vad gör du när smärtan uppkommer (t.ex vid sittande)? Gör det ont när du hostar, nyser eller tar djupa andetag?
4 juli, 2007 at 13:17 #768329Anonym anvandareMemberdet gör exakt ont i ländryggen precis ovanför rumpan, det gör ont när jag blivit kall inte så ont under själva träningen.
Gå upp för trappor är för mig helt omöjligt speciellt idag pga smärtan ibland ifall jag vrider på mig så gör det ont.
Det rycker till och sen ilar det, och ja när jag nyser gör det svinont.
Igår låg jag på rygg sen skulle jag gå upp i brygga men det var omöjligt jag kom inte upp en mm.
4 juli, 2007 at 13:54 #768330Anonym anvandareMemberTalat med läkare/sjukgymnast och fått diagnos på problemen, samt träningsrådgivning?
4 juli, 2007 at 14:01 #768331Anonym anvandareMemberjag ska förhoppningsvis träffa en läkare imorgon, men det verkar ju vara omöjligt att få tid.
4 juli, 2007 at 14:06 #768332Anonym anvandareMemberbraninho wrote:jag ska förhoppningsvis träffa en läkare imorgon, men det verkar ju vara omöjligt att få tid.Skicka mig ett PM om du vill ha hjälp med att hitta en duktig sjukgymnast
4 juli, 2007 at 14:50 #768333Anonym anvandareMemberHar liknande problem. Enligt kiropraktorn ett ryggskott. Beror till stor del av överrörlighet i ländryggen. Gå och kontrollera det så fort du kan.
13 juli, 2007 at 13:25 #768334Anonym anvandareMemberTjena jag har varit hos naprapat p.g.a. jag åker på semester idag och inte har haft tid.
Men iallafall så är nu problemet löst det var muskelknutar runt ländryggen och skinkorna så nu har jag inte ont alls efter att han löst upp dem, var o spelade basket tisdags och nu mår jag jättebra
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.