Överansträngning i främre skenbensmuskeln?

Home Forums Skador och rehabilitering Överansträngning i främre skenbensmuskeln?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Jag tränar tricking som är en blandning mellan akrobatik, kampsporter mm. För ca en vecka sen var jag ute och tränade på volter där jag gör en rondat och sedan en frammåtvolt. Efter efter dem sista hoppen började det kännas i främre skenbensmuskeln. Jag har tränat på som vanligt efter det men det vill inte försvinna. Jag pratade med min pappa för nån dag sen och han trodde det var en överansträngning. Har nu vilat benen sen i torsdags men det ligger kvar. Skulle vilja bli hel och sedan stärka benen mer så jag kan fortsätta min träning. Någon som vet vad det kan vara?

Om jag står på enbart vänsterbenet och vrider kroppen åt höger så känns det i muskeln och ifall jag ska resa mig upp och framåt så känns det även då. Fråga gärna om något verkar oklart.

MVH Jesper

Is, stretching, kanske voltaren.

Om du inte tränar något på gymmet, börja göra det. Träna benen ordentligt för strukturerna tar mycket stryk. Skulle kunna tänka mig att meniskerna och korsbandet får en del smällar där. Rätt mycket excentrisk loading vid landningarna, om musklerna inte tar emot tillräckligt bra så kommer belastningen att tas upp av meniskerna etc.

Tack så mycket för svaret! Jag misstänkte att jag behövde träna upp musklerna i benen mer. Hade en knäskada som gjorde att jag fick vila benen i ca 1år, tror jag har tappat mycket pga det. Hur strechar man den muskeln?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.