Överdriven Smärta/verk i Benet, helt cp

Home Forums Skador och rehabilitering Överdriven Smärta/verk i Benet, helt cp

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tjenare

Brukar köra Styrkelyfts-inriktad träning dvs. Kortfattat: 100 % fokus på Knäböj, Marklyft, Bänkpress med max 3 reps. Fick för mig för en vecka sen att jag skulle köra byggning en tid framöver så körde väldigt djupa Knäböj med en viktskiva under hälarna för att bli extra rak och fokusera mer på benen, gick även inte hela vägen upp utan vände efter 2/3 delar av rörelsen, blev helt slut, körde sedan Benpress och Benspark tills det kändes som att benen höll på att sprängas.

Alla övningarna var ”nya” och ovana, körde även höga reps antal vilket jag inte heller är van vid, så det blev som en chock för benen kan man väll säga :)

En dag efter fick jag extrem träningsverk i framsidan utav benen
    Två dagar efter hade träningsverken har gått över till smärta och kan inte böja in benet mer än några centimeter.

Har tagit cirka en vecka nu och kan böja in benet … känner endast lite stelhet när jag stretchar på framsidan utav benet högt upp. Kan även tillägga att jag bara fick extrem träningsverk i det andra benet som gick över efter cirka 3-4 dagar.

Körde Marklyft idag (första träningspasset som involverar benen på 1 vecka) vilket gick bra dock så var benstyrkan näst intill borta … lyckades göra en 3: a på 260kg. Ska normalt maxa cirka 285-290kg, provade även på 280kg men failade … låg som fastlimmad på backen ;)

Antar att benet inte var helt återhämtat och därav avsaknaden utav styrka, små saker kan göra stor skillnad på vikter nära max vikter men behöver höra fler åsikter ;)

Kan jag verkligen ha förlorat så mycket styrka, eller är benet inte 100 % återhämtat? Tror mer på andra alternativet men var bara tvungen att fråga och se om någon mer varit med om det samt hur det gick för er?

MVH//Strong

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.