Home › Forums › Skador och rehabilitering › Övningar när man har brutit båtbenet!!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 oktober, 2009 at 15:47 #60764Anonym anvandareMember22 oktober, 2009 at 15:47 #376265Anonym anvandareMember
Efter 3mån kom läkarna på att mitt båtben var brutet. Under dessa 3mån sa de till mig att träna på lika hårt som vanligt fast jag hade relativt ont, men i ett senare skede blev det en MR i och med no förbättring. Då blev det ett fett OJ av dom:evil:. Min fråga är, vad fan ska man göra för övningar när belastning inte är tillåtet för handleden!? Jag menar, i stort sett involveras handlederna i alla ”viktiga” övningar man gör. Nu menar jag såklart övningar för överkroppen:o Vill ju helst inte tappa den massan jag kämpat på mig:(
23 oktober, 2009 at 00:30 #376266Anonym anvandareMemberAnte_xxx wrote:Efter 3mån kom läkarna på att mitt båtben var brutet. Under dessa 3mån sa de till mig att träna på lika hårt som vanligt fast jag hade relativt ont, men i ett senare skede blev det en MR i och med no förbättring. Då blev det ett fett OJ av dom:evil:. Min fråga är, vad fan ska man göra för övningar när belastning inte är tillåtet för handleden!? Jag menar, i stort sett involveras handlederna i alla ”viktiga” övningar man gör. Nu menar jag såklart övningar för överkroppen:o Vill ju helst inte tappa den massan jag kämpat på mig:(Var innovativ och prova olika övningar och lösningar.
Jag har problem med mina handleder och har kört lätt och många reps.
Superset, dropset mm och upp till 100 reps.23 oktober, 2009 at 05:36 #376267Anonym anvandareMemberDet där låter vansinnigt likt vad som hände mig. Läkarna envisades bestämt med att handen inte behövde röntgas, var bara en inflammation, lite ipren och fortsätta träna som vanligt
Sen fick en remiss av läkare i det militära för en röntgen och det var 4 månader efter, ”ojsan, det här såg ju inte bra ut, otur att du inte kommit tidigare”:frust: hade ju bara sprungit på sjukan närmare 10 ggr sen de hände för att problemen blev bara värre och värre.
Op, ta ben från höftbenet för att försöka laga handleden igen, resultat efter detta, permanenta nervskador och ett helvete med motorik, träna tungt och smärta, även nu ett par år senare…
Så jag råder dig bara till att se till att få den riktigt fixad innan du ger dig på att träna som vanligt igen.
En fraktur kan hämma blodtillförslen i handen och skapa stora problem efter.Övningar, undvik tunga pressar för bröst, axlar, triceps och div biceps övningar som frestar för mycket på handleden.
Går alltid att hitta nya övningar och träna på ett sätt som inte orsakar smärta + en jävla massa träning för underkroppenÖnskar dig bara lycka till och hoppas det blir bra.
23 oktober, 2009 at 15:45 #376268Anonym anvandareMemberokejokej, det var även några av mina tankar! 😮
tack för svar!23 oktober, 2009 at 15:46 #376269Anonym anvandareMemberLäkare går fan inte att lita på. Då kommer man iallafall bli uthållig
tack för hjälp -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.