Home › Forums › Skador och rehabilitering › Pajat muskelfästet i biceps?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2006 at 16:34 #94467Anonym anvandareMember11 februari, 2006 at 16:34 #1034905Anonym anvandareMember
Skulle vilja ha lite synpunkter på om jag bör söka någon slags hjälp för detta eller bara vila (i åratal).
* Började träna efter ett halvårs uppehåll
* Körde biceps lite lagom lätt, 6 set hantelcurls med 10-kilos hantlar
* Fick trots detta jätteont vid bicepsmuskelfästet i vänster armveck
* Kunde inte räta ut armen på flera dagar, sedan försvann dock smärtan
* Nästa gång jag skulle träna biceps var vänsterarmen helt kraftlös! Jag orkade mindre än hälften så tung hantel i vänster som i höger arm.
Jag har nu vilat i 2-3 veckor och är PRECIS lika orkeslös ännu, det känns som om jag bara kan köra på 50% av kapaciteten i vänsterarmen. Det gör inte alls ont, men jag har uppenbarligen förstört något i vänster armveck. Är slitna muskelfästen något man kan åtgärda på medicinsk väg, eller måste jag vänta tills det läkt av sig själv? Eftersom inget verkar ha hänt på 2-3 veckor lär det väl dock ta åratal innan armen är sig lik igen…
Tacksam för synpunkter!!!
11 februari, 2006 at 16:40 #1034906Anonym anvandareMemberEh, gå till en läkare kanske??
11 februari, 2006 at 17:00 #1034907Anonym anvandareMemberEldhroka wrote:Eh, gå till en läkare kanske??bump
13 februari, 2006 at 10:33 #1034908Anonym anvandareMemberEldhroka wrote:Eh, gå till en läkare kanske??Ja, det hade varit naturligt att kolla upp det hos en läkare om jag känt smärta, men det gör inte alls ont. Inte ens när jag prövat att träna biceps igen. Därför misstänker jag att inget är avslitet utan bara slitet och överansträngt… Men frågan är varför det tar så lång tid att få tillbaka styrkan? Det kanske är så ligament/muskelfästen funkar..?
18 februari, 2006 at 17:50 #1034909Anonym anvandareMemberEn läkare kommer inte ens göra något försök att diagnostisera skadan utan kommer bara skriva ut inflammationsdämpande och säga åt dig att vila. Hitta en duktig naprapat istället som kan säga vad smärtan beror på och vad du ska göra för att åtgärda det bakomliggande problemet istället för att bara lindra symtomen.
6 mars, 2006 at 08:45 #1034910Anonym anvandareMemberHade samma besvär under hösten förra året, provade att vila, använda liniment m.m. utan resultat och efter att ha provat det mesta, så fick jag rådet att börja träna som vanligt trots smärtan och efter ett tag så gav sig smärtan och nu kan jag träna som vanligt, har för mig att värken kom i början på september och varade större delen av året, så jag tror att det är att bita i det sura äpplet och köra på, hade värst problem vid hantelcurlar, så det är bara att undvika dessa och köra andra övningar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.