Partiell Ruptur i höger biceps.

Home Forums Skador och rehabilitering Partiell Ruptur i höger biceps.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #51539
    #124798

    Small till idag på gymmet när jag skulle köra rygg, kom när jag skulle spänna till banden vid fötterna på roddmaskinen. Kändes som en kraftig stickande känsla i nedre delen av biceps och övre underarmen. Runt armvecket det vill säga. Körde min uppvärmning på rodden och tänkte dumt nog att det inte var något allvarligt.

    Ska sedan börja köra chins och då känns det som om någon tar en kniv och skär mig från halva bicepsen och ner i underarmen redan på min väg upp. Snackade med personalen på gymmet och dem skickade mig till läkaren och dem känner och petar och ber mig röra så mycket jag kan och kommer fram till att det är en partiell ruptur i högra bicepsen. Blödning innanför muskelvävnaden då rörelsen är nedsatt och smärtan är olidlig vid belastning.

    Blev uppmanad att avstå träning i en vecka, smeka i mig Diklofenak (25mg) och smörja med Voltarengel för att hindra inflammation.

    Tänkte höra om någon råkat ut för samma j*kla olycka och hur dem repade sig ifrån den eller om dem bara vill höra hur jag repar mig. Kanske till och med påpeka att något här låter konstigt.

    Ha det gott!

    #124799

    Käkar du Diklofenak 25mg om dagen så äter du väl en dos för en som väger 30 kg eller mindre kanske :-)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.