- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Plantar fasciit i samband med deff
Hej!
Har råkat ut för plantar fasciit mitt i deffen. nu undrar jag om dieten kommer försvåra läkandet av skadan när man hela tiden ligger på kaloriunderskott?
Har du haft problem med plantar fasciit länge?
Jag led under en ganska lång tid av detta, men har nu blivit helt bra efter att ha gått 10 ggr till Fysiocenter i Sthlm och fått shockwave bahendling
”Stötvågor ”Shockwave” genererar genom pneumatisk energi en akustisk tryckvåg. Denna fortplantas via en applikator och kontaktgel rakt in i behandlingsområdet. Genom tryckvågen uppstår en akut ”irritation” i vävnadsavsnittet som ökar den lokala metabolismen vilket i sin tur skapar förutsättningarna som krävs för effektivare läkning. ”
Ganska dyrt, men värt varje krona.
Har du haft problem med plantar fasciit länge?
Jag led under en ganska lång tid av detta, men har nu blivit helt bra efter att ha gått 10 ggr till Fysiocenter i Sthlm och fått shockwave bahendling
”Stötvågor ”Shockwave” genererar genom pneumatisk energi en akustisk tryckvåg. Denna fortplantas via en applikator och kontaktgel rakt in i behandlingsområdet. Genom tryckvågen uppstår en akut ”irritation” i vävnadsavsnittet som ökar den lokala metabolismen vilket i sin tur skapar förutsättningarna som krävs för effektivare läkning. ”
Ganska dyrt, men värt varje krona.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY