- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Plopp i axeln
Hej. Jag skadade mina axlar för drygt fyra månader sedan men har nu fått hjälp av naprapat och sjukgymnast. Den värk som jag hade i axlarn har nästan helt försvunnit
Iaf så tror jag att skadan har berott på att det ploppar till i axlarna när jag kör axelövningar. Det låter som ett slemmigt plopp. Ungefär som om någon vätska i axeln skaver och sen faller in i ett nytt läge. . Lustigt ljud och jag vet inte riktigt hur jag ska förklara…
Först trodde jag att det berodde på att jag körde övningarna fel men sen testade jag alla möjliga lägen med ett par 2kiloshantlar för att se ifall det var det som var problemet, men hur jag än vred och vände på det så kunde jag inte hitta ett läge som var helt ”ploppfritt”. Så jag tänkte att det är väl bara så med mina axlar då. Så Jag fortsatte att köra mina axelövningar men sen fick jag mer och mer ont i axeln, dock inte så mycket på gymmet när jag gjorde mina axelövningar. Smärtan kom först efter passet och allra mest dagen efter. Det var då jag gick till sjukgymnast.
Nu fyra månader senare när axeln nästan helt slutat värka testade jag mina gamla hantlar. Då hörde jag hur det ploppadetill i axlarna som innan. Så tänkte jag att det kanske är ploppet som var felet
Är det någon som har varit med om liknande eller vet varför mina axlar ploppar?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY