Post bankart operation på axel, Rädd för återfall

Home Forums Skador och rehabilitering Post bankart operation på axel, Rädd för återfall

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej,

Jag har för 4 månader sedan opererat min axel.
    Skadan var något man kallar för labrum avlösning,
    är tydligen nån typ av broskläpp som håller axeln på plats.

jag har efter 3 månader börjat komma igång med träning igen,
    rehabiliterande styrke träning och boxning på säck och skugg boxning(ingen sparring)

Men tyvärr så känns det som jag på något sätt kan ha överansträngt axeln och den har nu börjat knacka lite vid bakåt rotationer, och även lite tickande när man för axeln i horisontellt sidoläge.

Inga smärtor har uppkommit, men i med att axeln knakade ganska mycket innan operationen är jag ganska rädd att jag har fått ett återfall,
    jag inser nu att jag borde varit mycket mer försiktig, och jag hoppas
    att någon person här på forumet med lite kunskap inom detta område kan
    svara på mina frågor, kan detta röra sig om ett återfall, eller är det bara läkningens process?

Tacksam för alla svar,

Skulle starkt rekommendera dig att ta kontakt med den avdelning där du gjorde operationen och helst den opererande läkaren då endast han själv vet exakt vad det är som är gjort.
    Det behöver ju inte vara något farligt men låt inte tiden bara gå. Är det något som behöver åtgärdas så är det ju bättre ju tidigare du får behandlingen.
    Dessutom är det inte särskilt skoj att gå omkring och vara orolig och undrande.
    Lycka till!

Att börja redan efter 3 månader låter åt H…. för tidigt i mina öron..:nono:
    MINST 5 månader efter är på gränsen, och då så smått.
    Du borde ha prioriterat rehabiliteringen lite mer än boxningen i det skedet.
    Undrar hur det gått för dig såhär nästan 2 år senare…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.