problem med armbågen!

Home Forums Skador och rehabilitering problem med armbågen!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

har haft lite problem med armbågen i några veckor, inget allvarligt med jag kan för tillfäliigt inte träna triceps. Smärtan är som värst vid enarms extension bakom huvet. smärtan går från inre benutskottet längs med armens insida mot triceps inre huvud.

Om det är någon som har haft samma problem skulle jag uppskatta lite tips för att bli bra igen.

Tack på förhand// haze

Gör det ont även vid pressövningar? tex bröstpress? eller är det bara när du isolerar triceps?
    Men testa att smörj in det skadade tricepsen med antiinflamatorisk kräm och vila i en vecka? Inte bättre då, gå till en sjukgymnast är mitt råd..

inga problem alls i pressövningar utan i princip bara i extensionövningar för triceps.
    Problemet med at gå till en sjukgymnast är att man brukar få vänta så länge på att få en tid.

Haze wrote:
    inga problem alls i pressövningar utan i princip bara i extensionövningar för triceps.
    Problemet med at gå till en sjukgymnast är att man brukar få vänta så länge på att få en tid.

Jag har haft samma problem nu ett tag i några veckor dvs några tricepspass

idag ahde jag även lite ont när jag körde pullover.. känneru smärtan i ena armbågen eller båda? ajg känner bara i vänstra därför jag gick in i den här delen av forumet för att se om nån vet vad man ska gö åt saken :S

Hej!

Jag brukar själv få ”känningar” i armbågarna samt knäna i bland när jag kört tungt en längre period.

Då brukar jag kurera med MSM. Efter 2-3 veckors användande så brukar jag känna mig återställd.

Lite info om MSM:

MSM är en förkortning för Metyl Sulfonyl Metan och är ett mineralkomplex som finns i nästan alla våra celler. Att man tillför MSM i kosten ger det din kropp de verktyg den behöver för att reparera sig själv och för att du ska må bättre. Kroppen kan använda MSM till en mängd av olika processer som styr din kropps välbefinnande. Det återbygger vävnader och visar antireumatiska, anti-inflammatorisk, antiallergisk, och antibiotiska egenskaper. MSM ökar upptaget av andra näringsämnen i kroppen och du får därigenom bättre effekt av andra vitaminer och kosttillskott.

Så testa denna produkt om du vill. Skulle du dock fortfarande ha ont efter några veckors användade, så är det viktigt att du kollar upp det och bokar läkarbesök.

MVH:Nicklas Hallin

Testa och vila ”lite längre”. Hoppa över tricepspassen i ett par veckor. Ibland kan man få smärtor i lederna pga överträning,tung belastning eller att man ökar på för mycket varje pass.(ibland hänger inte lederna med i samma utvecklingstakt som musklerna) Testa att vila ett par veckor först, börja sedan med att försiktigt köra igång och känn efter. Hjälper inte detta så har du förmodligen en skada som du behöver konsultera sjukgymnast om.
    Fråga någon på ditt gym som har tränat seriöst några år, kanske är hjälpen nära. Har själv tränat i 15 år varav 5 år med smärta till och från.

Testa och vila ”lite längre”. Hoppa över tricepspassen i ett par veckor. Ibland kan man få smärtor i lederna pga överträning,tung belastning eller att man ökar på för mycket varje pass.(ibland hänger inte lederna med i samma utvecklingstakt som musklerna) Testa att vila ett par veckor först, börja sedan med att försiktigt köra igång och känn efter. Hjälper inte detta så har du förmodligen en skada som du behöver konsultera sjukgymnast om.
    Fråga någon på ditt gym som har tränat seriöst några år, kanske är hjälpen nära. Har själv tränat i 15 år varav 5 år med smärta till och från.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.