Home › Forums › Skador och rehabilitering › Problem med axeln
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2010 at 12:51 #55077Anonym anvandareMember19 oktober, 2010 at 12:51 #140131Anonym anvandareMember
Hej
Tränade axlar i torsdags 14/10 och jag kände mig stel för att jag hade tränignsverk i brösten och mot axlarna från ett bröst pass 3 dagar tidigare (11/10). Jag värmde upp med 2 set 12.5kgs hantlar och med något tyngre.
Sen ökade jag till 34 kgs hantlar och gjorde 2 set. Efter första setet kändes det bara lite ömt och efter andra setet mer ömt och en känsla som om jag sträckt främre axelmuskeln. Det gjorde inte ont eller kanske lite ont. Därefter byte jag övningar där jag inte pressar och körde lungt.
Efter torsdagen så vilade jag 3 dagar, all ömhet var borta och det kändes bra. Körde bröst igår (18/10) och lastde på vikt på bänkpressen och kände av direkt efter första setet. Byte övningar som inte kändes så som pecdec och hammerpress. Sen gick jag avslutningsvis till bänkpressen igen för att köra lätt.
Vad kan detta bero på och hur ska jag återhämta mig snabbast.
Känslan sitter på den markerade msukeln närmast bröstet.
19 oktober, 2010 at 17:06 #140132Anonym anvandareMemberHelt omöjligt enligt mig att du övertränar iallafall. Värm upp på lägre vikter och en övning som aktiverar hela deltat. 30kg x 4 set Finns även många trevliga övningar då du inte behöver så mycket vikter som ger lika bra effekt men inte lika mycket stress på axlarna.
19 oktober, 2010 at 20:37 #140133Anonym anvandareMemberDet kan inte bero på att du pressar snett eller något? Kör i smith ett tag och se om det hjälper. Du kanske även kan köra högrep? Vet dock inte om det påverkar men känns rimligt.
PS : Jag antar du menar hantelpress?
19 oktober, 2010 at 21:13 #140134Anonym anvandareMemberTror inte heller det är överträning eller att jag pressar snett. Kanske så värmde jag upp för lite för att jag kände mig som sagt stel i bröstmusklerna samt området på bilden ovan.
20 oktober, 2010 at 15:32 #140135Anonym anvandareMemberProvat att sluta med basövningar?
20 oktober, 2010 at 18:51 #140136Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Provat att sluta med basövningar?Nej men det är ju typ i basövningar jag får ut min grej i styrketräning. Att sluta med basövningar är typ som att sluta träna
Ska vila nu till måndag
21 oktober, 2010 at 16:05 #140137Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Nej men det är ju typ i basövningar jag får ut min grej i styrketräning. Att sluta med basövningar är typ som att sluta tränaSka vila nu till måndag
Ja då finns inte val förutom smith-maskinen då. Istället för att köra med hantelpress på 34kg så lägg på lite mer på smithen. Lägg på 80-90kg å prova om det blir värre!?.. DU KAN FÅ SAMMA EFFEKT PÅ LÄGRE VIKTER! ass tråkigt men så är det. har du problem så har du. Men jag är ingen tyndglyftare så i dont care. Jag skulle aldrig värma upp på 12kg . Inte om du tränar på 34kg. Helt onödigt…
21 oktober, 2010 at 18:50 #140138Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Ja då finns inte val förutom smith-maskinen då. Istället för att köra med hantelpress på 34kg så lägg på lite mer på smithen. Lägg på 80-90kg å prova om det blir värre!?.. DU KAN FÅ SAMMA EFFEKT PÅ LÄGRE VIKTER! ass tråkigt men så är det. har du problem så har du. Men jag är ingen tyndglyftare så i dont care. Jag skulle aldrig värma upp på 12kg . Inte om du tränar på 34kg. Helt onödigt…Varför skriver du i stora bokstäver?
Och varför hade du inte värmt upp me 12or om du kör me 34, vad hade du valt för vikt?21 oktober, 2010 at 19:02 #140139Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Varför skriver du i stora bokstäver?
Och varför hade du inte värmt upp me 12or om du kör me 34, vad hade du valt för vikt?Ärligt talat bandet eller cyklen. Men är man lite lat så 5kg all-around övning för axlarna. Varför jag skriver i stora bokstäver är för att klaga inte. Du vill köra basövningar men man kan inte alltid få som man vill hela tiden. Vila 2 veckor då? prova sen!
21 oktober, 2010 at 19:14 #140140Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Ärligt talat bandet eller cyklen. Men är man lite lat så 5kg all-around övning för axlarna. Varför jag skriver i stora bokstäver är för att klaga inte. Du vill köra basövningar men man kan inte alltid få som man vill hela tiden. Vila 2 veckor då? prova sen!Skadan skedde ju för exakt 1 vecka sen. Sen vilade jag från tors till måndag och då märkte lite känslan igen.
Du skrev provat sluta med basövning?. Såklart har jag ju inte hunnit sluta eller börja på något nytt i och med att de hände för bara 1 vecka sen.
Btw körde idag bröst med hantlar, decline i smith, flyes och hammer press. Gick bra idag utan smärta.
Låg på reps 10-12. Brukar ligga på 6-8 annars
22 oktober, 2010 at 15:01 #140141Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:Skadan skedde ju för exakt 1 vecka sen. Sen vilade jag från tors till måndag och då märkte lite känslan igen.Du skrev provat sluta med basövning?. Såklart har jag ju inte hunnit sluta eller börja på något nytt i och med att de hände för bara 1 vecka sen.
Btw körde idag bröst med hantlar, decline i smith, flyes och hammer press. Gick bra idag utan smärta.
Låg på reps 10-12. Brukar ligga på 6-8 annars
Ja det är ju så. Det mesta går över fort.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.