Problem med axeln

Home Forums Skador och rehabilitering Problem med axeln

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tja

I förmiddags tränade jag Axlar & Traps och när jag skulle göra dumbbell side raise och armen är i det högsta läget då den är plan längsmed axeln och trapsen så klickar det i högra axeln (känner inte av något i vänstra axeln). Det går även att känna ”klicket” och låter som att någon sena eller nerv rör på sig. Detta har jag känt av i ett antal månader. Det sker bara vid belastning och när jag spänner armen/axeln för när jag slappnar av och gör samma rörelse så varken hör eller känner jag något klickande. Undrar om någon har en aning om vad det kan vara? Det finns en leg. sjukgymnast på gymmet som jag kanske borde fråga.

kände samma sak idag när jag körde bröst + att högra framsida axel gjorde ont. är mer stel i höger sida än vänster vet inte om du har det problemet också?

Kan vara en nerv som hoppat ikläm har haft så själv under 1 års tid.
    först i högra sen i vänstra.

Är ett skit att bli av med men försök röra så mycket på axeln som möjligt så ni får rörlighet och blod inpumpat i axeln.

Annars får man bara ondare och blir allt stelare då det gör så förbannat ont.

Vad händer när du vilat? Exakt samma känsla?

beciec wrote:
    Vad händer när du vilat? Exakt samma känsla?

Aa, har prövat att vila 10dagar från axel träning men märkte ingen direkt skillnad, kanske bör pröva som nämnt ovan att försöka röra på axeln och mjuka upp den ordentligt och köra lugnt i ett par veckor. När jag gör samma rörelse utan belastning med kanske 20-30 reps så försvinner klicket de resternade repsen men när axeln sedan är i normalt läge och sedan börjar göra samma rörelse igen så är klicket där. :O

strecha framsidan av axeln. håll armen bakom dig. knuten näve med tummen i bottnen och tryck neråt. då har du punken:up:

SLUTA TRÄNA!

Det är ett typ ex. på infra eller supraspinatustendinit!
    Fortsätter du gymma kommer du bygga på ärrvävnad och inflammationen kommer bara att bli värre!

Hör av dig om du vill veta vad du ska göra för att bli bättre!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.