- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Problem med benhinnor, vader och nacken
Hej!
Är mitt inne i en tävlingsperiod med hård träning och har åkt på en del skador nu som gör att jag inte kan träna som jag skulle vilja.
1. Höger muskelfäste i nacken ömmar som fasen och är lite svullet också. Den här muskeln gör också så att jag får en extrem sprängningshuvudvärk som sitter i bakhuvudet och går fram till tinningarna. Huvudvärken kommer främst när jag rör huvudet bakåt eller när jag gör snabba rörelser. Vad kan man göra för att bli av med det här eller i alla fall minska smärtan?
2. Ömmande benhinnor och vader. Vet inte om dem hör ihop med varandra eller inte..? Benhinnorna varierar, allt ifrån att ha ont bara längst ner till att ha ont hela vägen upp till knät. Vaderna är väldigt ömma och stela vilket gör det svårt att springa ordentligt, känns liksom tungt och väldigt jobbigt. Hela muskeln är öm men mest mitt på vaden och neråt längs hälsenan typ. Finns det någon bra stretchövning för vaderna eller någon tejpning för benhinnorna som kan underlätta??
Jag tränar 5-6 ggr i veckan mellan 3 och 6 timmar per pass, har en viktig tävling om bara ett par veckor och har därför ingen tid för vila…
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY