Home › Forums › Skador och rehabilitering › Problem med brösten…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2009 at 17:01 #61895Anonym anvandareMember20 augusti, 2009 at 17:01 #396165Anonym anvandareMember
Efter att ha tränat nu i ett år, gått upp 22 kg och har en fettprocent på ca 10-15% så undrar jag om ett problem som uppstått.
För det första så ska jag berätta att jag aldrig tagit någon form av anabola steroider eller liknande. Det jag gjort är att äta massor med mat, druckit protein, kreatin, gainer, eaa samt vitaminer.
När jag tränat i ungefär ett halvår så började ena bröstvårtan ömma som satan, och har nu blivit riktigt stor. Den andra har nu senaste veckan också börjat ömma ordentligt.
Jag gick till doktorn för att kolla upp det, och har nu tid till en plastikkirurg, men har fått göra en hel del tester både för att kolla att jag inte tagit något och för att se om jag hade någon tumör någonstans, vilket det visade sig att så inte var fallet. Det var bröstkörteln som förstorats, det är hårt och ömmar som tusan, så bara fett är det alltså inte. Skönt nu att jag fått tid för att få bort det i alla fall.
Enda slutsatsen jag kan dra, är att antingen har jag stundtals JÄKLIGT höga testonivåer i kroppen naturligt, då jag har viss acne både på ansiktet och ryggen, plus att jag bygger muskler som tusan, mår riktigt bra för övrigt (är 21 år gammal), lägger inte på mig fett lätt och har många utav kännetecknen för att ha höga testonivåer.
Allt tyder på att jag har höga nivåer…men jag har aldrig hört talas om att någon har fått gynekomasti av att ha naturligt höga testonivåer? Det är jätteroligt att jag kunnat bygga på mig så snabbt, och det är ökningar jag bara kunnat drömma om, och det är jag tacksam för! Dettamed brösten är lite tråkigt bara, så jag tänkte höra om det är någon som råkat ut för samma sak, eller vet någon som har gjort det?
Eller har jag fått något ”funky” i något av kosttillskotten?
20 augusti, 2009 at 17:42 #396166Anonym anvandareMemberJag har senaste året testat lite olika för att se vilken jag tycker om bäst. Creatine från star nutrition, Gainer pro från star nut. whey – 80 star nut., whey 100% optimum nut., Bodyscience diet fuel., twinlab daily one caps (vitaminer/mineraler), N.O xplode BSN, ZMA från WNT, Bodyscience EAA-X..
Det är alla jag testat under detta året. Jag har fastnat för BS Diet fuel och EAA-X, bästa grejjerna jag testat och de som gett mig bäst resultat,
Sista tiden är det alltså: BS Diet Fuel, BS EAA-X, Twinlab daily one caps, WNT ZMA och N.O xplode.
edit: Ska tilläggas att jag under hela tiden tagit vanliga omega-3 kapslar var dag också från MaxMedica, köpt på hälsokost
22 augusti, 2009 at 19:22 #396167Anonym anvandareMemberfick samma problem när jag tränade i mina tonår och började äta mängder av mat och ökade rejält i muskler å styrka men fick också större bröstvårtor! dock aldrig smärta i dom(körde och alltid kört rent)
tror väl att det handlar om det du skriver att du får för höga testo-nivåer å då omvandlas det överflödiga testot till östrogen som ger effekten av ”manboobs”!?? det var vad fick jag höra iallefall, fick också en hel del hudbristningar på köpet tyvärr -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.