Problem med höftböjaren

Home Forums Skador och rehabilitering Problem med höftböjaren

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Har en fråga angående ett segdraget problem med min höftböjare. Det är titt som tätt jag får ont i höftböjaren vid olika övningar. Detta kan komma vid knäböjar eller andra benövningar såklart och även vid små belastningar. Det skumma är att senast fick jag ont när jag körde bänkpress, antagligen spände jag kroppen och även då höftböjaren.

Det jag undrar är vad detta kan vara för problem det känns lite som kramp eller ”sendrag”. Jag har tidigare fått problem vid kampsportsträning men legat nere med det ett tag och hoppats på att vad det än är skulle läka ut. Jag tycks dock inte bli av med detta bekymmer.

Vad göra …….. *snyft* jag vill kunna sparkas igen ……………..:ph34r:

De problem du har är relaterade till stress. Just de problem du beskriver är enligt en god vän till mig som jobbat som bland annat kiropraktor sedan många många år relaterad direkt till psykisk stress.

ZONE

zonecapone wrote:
    De problem du har är relaterade till stress. Just de problem du beskriver är enligt en god vän till mig som jobbat som bland annat kiropraktor sedan många många år relaterad direkt till psykisk stress.

ZONE

Finns nog ganska många orsaker…

Hållning, sträckning, överansträningning osv.

Själv har jag problem med höftböjaren och ländrygg pga lite väl mycket svank.

Så vad göra vila och låta bli att anstränga, eller träna på ………

jodå jag stretchar mycket, en vana från kampsportsträningen. Men det är omöjligt att stretcha höftböjaren då ”krampen” satt igång.

Jag tror inte det är en bristning, jag har läst om det och det verkar inte stämma. Dessutom har problemet hängt kvar i över ett halvår nu. Och en bristning borde väl ha läkt ut i de perioder jag haft vila som till exempel då jag hade 3v semester …..

*Suck* tack för svaren men det verkar som jag får dras med skiten …. det som är surt är att det verkar bli värre och man kan ju inte gå till en läkare för det uppkommer ju bara ibland ……

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.