Home › Forums › Skador och rehabilitering › problem med högra triceps
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2007 at 00:43 #77634Anonym anvandareMember1 december, 2007 at 00:43 #675502Anonym anvandareMember
Tjena!
För en vecka sedan körde triceps/bröst (fredag) samma igår (fredag).
På både dessa pass har min högra triceps varit trött. Den blir trött redan efter 4-5 reps på 60kg bänk och det är högern som jag måste kämpa med, den vänstra klarar jag hela rörelsen med. Brukar normalt köra 60kg med ca 8-10 reps x3.
Samma sak gäller hantelpressen. På hantelpressen känner jag verkligen av att högra tricepsen inte orkar, lägger bara helt av. Kan bara gör några få reps och sedan är man helt slut. På den vänstra känns det normalt, med den fullföljer jag rörelsen utan problem. Jag får också pumpen ovanligt snabbt på högra triceps, varm blir den också.Känns tråkigt att jag inte kan köra de vikterna jag egentligen klarar av.
Kan detta vara någon form av överträning/inflammation:what:
Eller behöver jag bara vila från träningen några dagar?kanske lite luddigt skrivet :p hoppas ni förstår iaf..
Vore taksam för svar
hälsningar/ Danne
1 december, 2007 at 08:39 #675503Anonym anvandareMemberDu får nog skriva lite mer hur du tränar, schema etc.
Förmodligen tränar du för mycket, eller med nåt konstigt upplägg.
1 december, 2007 at 11:58 #675504Anonym anvandareMemberAlm wrote:Du får nog skriva lite mer hur du tränar, schema etc.Förmodligen tränar du för mycket, eller med nåt konstigt upplägg.
Tränar 4ggr i veckan
Tis: axlar/traps
Ons:ben
Fre:bröst/triceps
Lör:biceps/rygg18 december, 2007 at 19:52 #675505Anonym anvandareMemberRonnie Cutler wrote:Du e kanske övertränad. Vila två veckor till julen. testa köra mindre antal set. När du känner att muskeln är slut får du avbryta passet. Kör inte bröstpass dan innan. det e kanske det. ha en vilodag mellan bröst och triceps.Vilat har jag inte gjort. Men jag har tagit voltaren och inte kört lika tunga vikter på främst hantelpress där jag känner mest, och lite lugnare på bänkpressen. Nu idag har det blivit bättre, kände mig nöjd på förra triceps/bröst passet. Det enda jag känner nu är att högra triceps får mycket pump på bänkpressen ganska snabbt och har därför svårt att pressa riktigt ordentligt, men bättre har det blivit. Jag tänker fortsätta ta voltaren och se ifall det blir ännu bättre.
Bröst och triceps kör jag på samma dag. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.