Problem med ömmande underarm

Home Forums Skador och rehabilitering Problem med ömmande underarm

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej!

Jag har en längre tid c:a två-tre månader haft ont i underarmen. Smärtan går genom i princip hela underarmen, från arbågen till handleden men är som värst mitt på. Smärtan sitter framför allt på ”undersidan” om man tänker hammercurls.

Började kännas när jag körde z stång bicepscurl. Och nu kan jag inte köra den överhuvudtaget. Även rak curl gör ont, dock inte lika mycket. Hantellpress och bänk är obekvämt också.

Om jag lyfter en dator på jobbet känns det inte speciellt mkt. Men när jag däremot ställer ifrån mig den och lixom släpper greppet så smärtar det alltid till.

Någon som har förslag på vad det skulle kunna vara? Jag tränar thaiboxning och det är inte speciellt skönt att blocka en spark eller hålla mitsar med den här armen vilket har lett till att jag nu inte tränat thai på 1 månad. Körde i tisdags igen och kändes nästan precis som innan.

Har även helt lagt av med biceps/ bröst övningar tills vidare.

Har ni något tips på vilka muskelgrupper som inte kopplar in underarmar så mkt? Jag har försökt känna efter men det är inte alltid man känner när man kör om inte muskeln kopplas in så mkt.

Ursäkta om det är rörigt skrivet. Skriver på iphonen så svårt att helhetsgranska hela inlägget :)

tack på förhand.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.