Rehab/knäskade frågor

Home Forums Skador och rehabilitering Rehab/knäskade frågor

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Tja!

Det är så att jag har haft problem med mitt högra knä, mer eller mindre sen våren 2005 fram tills idag. Snowboardåkning som orsakat skadorna.

2005Meniskoperation: Häftade/sydde ihop den trasiga delen.

2007 Främre korsbandsoperation + menisk: Nytt korsband gjort av hamstringen + skar/slipade bort den lilla delen av menisken som var skadad.

2009Meniskoperation: Inslagen menisk. Tog bort delarna som var skadade. Ungefär lite mindre än halva menisken finns kvar.

* samma menisk som skadats vid skadetillfällena.

Efter min senaste operation har jag haft en del problem med spänstövningarna(rehab förståss) på det skadade knät. Det kommer som små stötar i knät när jag trycker ifrån eller landar, ibland både och. Det är nästan som att någon skulle ge mig en elektrisk stöt i knät.
    Vad kan det bero på? Är det för att det inte finns så mycket menisk kvar? så att lårbenet och underbenet slår ihop med varandra som gör att det blir obehag?
    Inga problem med träna styrka å så. Lite ömt ibland men inget märkvärdigt.
    Måste även nämna att efter operationen sa läkaren att han inte kunde få bort en liten del av den inslagna menisken, men det var inget som skulle störa sa han. Men har börjat fundera på om det gör det iaf, men är inte säker.

Vill gärna få ordning på knät så att jag kan åka snowboard och skateboard igen. Men jag har även tänkt på att det kanske inte kommer kunna gå pga skadorna. :

Jag vet att jag borde kontakta sjukgymnast istället, och jag ska göra det, men fick ingen efter operationen, de tyckte att jag kunde sköta det själv. Men tänkte först höra med er body medlemmar vad ni tror det kan vara.
    Om ni även har tips på bra sjukgymnaster i sthlms området så mottages det gärna.

// Björnen

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.