Revbensupphakning

Home Forums Skador och rehabilitering Revbensupphakning

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

För 3 månader sedan fick jag en smäll i högra sidan av ryggen, uppe vid skulderbladet. Första veckan gjorde det klart ont, men det kändes som att det skulle gå över så jag körde på och fortsatte leva som vanligt med jobb o träning osv. Ca 3 veckor efter smällen började det göra riktigt ont och när jag andades djupt så högg det till i ryggen. Jag kunde inte lyfta eller dra något som tidigare och övriga tryck på kroppen i sidled gjorde ont. jag gick till min husläkare och han sa bara att det kunde vara en muskelskada så jag skulle gå till sjukgymnast om det inte gått över inom 2-3 veckor. Det gick inte över och för 2 månader sedan gick jag till en kiropraktor som sa att jag fått en revbensupphakning. Han fixade till bättre rörlighet i ryggen och den blev avsevärt bättre, och dagen därpå kändes ryggen en aning bättre men det gick tillbaka igen och jag hade fortfarande ändå lika ont i ryggen som tidigareett par dagar efter och när jag besökte honom igen veckan därpå sade han bara att han inte var van vid att höra att någon fortfarande hade ont efter ett besök hos honom. Tro mig, jag maskar inte utan jag vill naturligvis få bort detta för det stör min vardag dömycket. Pga mitt arbete och intressen så har jag inte kunnat vila ut det utan har sedan smällen försökt att fungera som vanligt, men det går inte och jag har fått utesluta näsintill alla ryggövningar på gymmet och även att bara lägga sig ner på en plan bänk och köra bänkpress eller hantelpress gör ont, likaså djupa andetag eller att ligga på sidan.

Kiropraktorn bad mig komma tillbaka om ca 3 månader och tills dess gå till en sjukgymnast, men jag är osäker på om det är värt det? Någon som vet vad som kan ha hänt med ryggen? Kan något ha hamnat fel och det kanske är värt att kontakta en läkare igen för att möjligen röntga? 3 månader är ganska lång tid att ”bara” ha en revbensupphakning…?

/Qvick

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.