Rygg/nerv skada – hjälp

Home Forums Skador och rehabilitering Rygg/nerv skada – hjälp

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hejsan! Efter hård styrketräning främst böj och mark. Har jag fått en skada i ryggen. Har varit hos naprapaten 5 gånger men det släpper inte. Problemet är att en nerv ligger i kläm. Vilket ger smärta främst när jag reser mig från sittande och liggande ställning. Vissa rörelser är även rejält begränsande. Ett exempel är när jag ska ta på mig sockarna, vilket precis går att göra.

Undrar nu hur jag ska gå till väga för att trycket på nerven ska släppa.
    Någon som har erfarenhet får gärna dela med sig.

Tack på förhand / johan

johan_tkd wrote:
    Hejsan! Efter hård styrketräning främst böj och mark. Har jag fått en skada i ryggen. Har varit hos naprapaten 5 gånger men det släpper inte. Problemet är att en nerv ligger i kläm. Vilket ger smärta främst när jag reser mig från sittande och liggande ställning. Vissa rörelser är även rejält begränsande. Ett exempel är när jag ska ta på mig sockarna, vilket precis går att göra.

Undrar nu hur jag ska gå till väga för att trycket på nerven ska släppa.
    Någon som har erfarenhet får gärna dela med sig.

Tack på förhand / johan

Var i sverige bor du?

Jag har gått hos en kiropraktor som har nervsystemet som prioritet.
    Har men t.ex. dålig matsmältning eller smärtor i någon del av kroppen låser han upplåsningar i ryggen för att öka nervflödet till just det stället av kroppen.
    Jag skulle tro att det finns mer kiropraktorer än han som håller på med det i sverige men han håller i alla fall hus i stenungsund norr om gbg.
    Västkustkliniken

Bor i Göteborg. Har även blivit rekommenderad en kiropraktor i Kungälv. Fick en tid i nästa vecka.

Andra förslag? Utöver besök hos en kiropraktor.

Mitt förslag är inte då ett besök hos en kiropraktor utan ett besök hos en kiropraktor som är inriktad på nerver, det är rätt stor skillnad på de olika.

Men andra förslag har jag inte då jag inte kan något om det:/

hade några nerver i ryggraden som kom iklämm pga överbelastning. sjukgymnasten knakade ut ryggen och sen blev det bra

Va bra! Hade du konstant ont? Min smärta sitter på vänstra sidan nere vid korsryggen och även i skinkan.

Skillnad på kiropraktor och sjukgymnast?

Har nu även bokat en tid hos leg. Kiropraktor och sjukgymnast. Får hoppas att han kan sin sak :emo-thumb

Om du får symtom när du lutar dig framåt kan det ju vara värt att du provar denna:

[http://www.davedraper.com/fusionbb/fbbuploads/1207408499-backextension.jpg http://www.davedraper.com/fusionbb/fbbuploads/1207408499-backextension.jpg%5D

Pressa dig upp från magliggande 10ggr och känn sedan efter, känns det bättre eller iaf inte sämre så prova kör ett set till och se om smärtan ändrar karaktär eller försvinner lite. Verkar som att många som har de besvär du beskriver har nytta av den övningen.

Sen bör du nog se över din träningsbörda, lyftteknik/hållning och bålstabilitet, för så ska man inte behöva ha det bara för att man tränar lite ben och mark.

johan_tkd wrote:
    Va bra! Hade du konstant ont? Min smärta sitter på vänstra sidan nere vid korsryggen och även i skinkan.

Skillnad på kiropraktor och sjukgymnast?

Det låter precis som det jag hade förra sommaren… Det visade sig att jag hade en kraftig låsning i bäckenleden… Har du varit på besök än??

Hur går det när du gör stretching övningar för ryggen?
    Du kan ju givet vis inte fortsätta med tunga mark.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.