Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ryggont..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 augusti, 2008 at 02:54 #71842Anonym anvandareMember24 augusti, 2008 at 02:54 #568028Anonym anvandareMember
Hej!
Ikväll då jag skakade loss på krogen så fick jag en enorm smärta i mitten av ryggen, det högg som till! Var till och med tvungen att fara hem, kan jag ha gjort en ryggövning fel i veckan eller vad är orsaken? Måste typ ligga utsträckt nu på sängen för att det inte ska göra ont. Vad är orsaken?
24 augusti, 2008 at 12:07 #568029Anonym anvandareMemberDet är som vid sidan av ryggen.. men det är mycket bättre idag fast jag ju känner ju ändå av det lite
24 augusti, 2008 at 15:56 #568030Anonym anvandareMemberFinns vissa symptom som stämmer överrens där faktiskt men tycker som att det håller på att släppa nu vilket är jävligt skönt, kände mig nästan invalid igår natt.. Vågar jag köra rygg i veckan eller ska jag avstå från det?
25 augusti, 2008 at 08:47 #568031Anonym anvandareMembertoolmate wrote:Hej!Ikväll då jag skakade loss på krogen så fick jag en enorm smärta i mitten av ryggen, det högg som till! Var till och med tvungen att fara hem, kan jag ha gjort en ryggövning fel i veckan eller vad är orsaken? Måste typ ligga utsträckt nu på sängen för att det inte ska göra ont. Vad är orsaken?
Ryggskott. Ta några ipren och rör på dig så mycket du kan så går det nog över snart.
25 augusti, 2008 at 12:50 #568032Anonym anvandareMemberIdag så känns det inget alls, helt sjukt skönt..
25 augusti, 2008 at 19:34 #568033Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Hoppas du har lärt dig en läxa och ser över din teknik. Nästa gång kanske det är en disk du har sönder och då snackar vi inte om en veckas smärta.Utför du t.ex Marklyft som i videon nedan (som de flesta tränande i sverige tyvärr utför övningen för att de är vikt-kåta) kommer du säkerligen dra på dig en allvarlig skada framöver.
[http://www.youtube.com/watch?v=AWYDDo8lfM8]
Bara ett tips i all välmening.
Martin ”Axon” LöwgrenSatan, gjorde ju bara ont av att kolla. Problemet jag tydligen har är att jag svankar för dåligt vilket leder till att jag blir stel i ryggen, jag måste poängtera att jag inte kör för tunga vikter men det känns ändå då man gör fel!
25 augusti, 2008 at 21:43 #568034Anonym anvandareMembertoolmate wrote:Satan, gjorde ju bara ont av att kolla. Problemet jag tydligen har är att jag svankar för dåligt vilket leder till att jag blir stel i ryggen, jag måste poängtera att jag inte kör för tunga vikter men det känns ändå då man gör fel!Har du någon gympolare som kan hålla koll på din rygg om du släpper på svanken? Det kan vara bra och ha!
26 augusti, 2008 at 11:56 #568035Anonym anvandareMemberJo, det har jag men det är bara ibland!
26 augusti, 2008 at 15:15 #568036Anonym anvandareMemberJag vet att det tyvärr är så. En del tror att dom växer mer om dom lastar på mer fast dom inte kan utföra övningen rätt..
9 september, 2008 at 20:46 #568037Anonym anvandareMemberLåter som vanligt ryggskott.
Rör dig måttligt men rör dig.
Håll ryggen varm.
det går över
Mv Hoffa
19 januari, 2009 at 19:26 #568038Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Hoppas du har lärt dig en läxa och ser över din teknik. Nästa gång kanske det är en disk du har sönder och då snackar vi inte om en veckas smärta.Utför du t.ex Marklyft som i videon nedan (som de flesta tränande i sverige tyvärr utför övningen för att de är vikt-kåta) kommer du säkerligen dra på dig en allvarlig skada framöver.
[http://www.youtube.com/watch?v=AWYDDo8lfM8]
Bara ett tips i all välmening.
Martin ”Axon” LöwgrenSkakar liv i en gammal tråd.
Testade detta youtube klipp men det funkade inte.
Vore intressant se några exempel på fel utförande. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.