Ryggont..

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggont..

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej!

Ikväll då jag skakade loss på krogen så fick jag en enorm smärta i mitten av ryggen, det högg som till! Var till och med tvungen att fara hem, kan jag ha gjort en ryggövning fel i veckan eller vad är orsaken? Måste typ ligga utsträckt nu på sängen för att det inte ska göra ont. Vad är orsaken?

Det är som vid sidan av ryggen.. men det är mycket bättre idag fast jag ju känner ju ändå av det lite

Finns vissa symptom som stämmer överrens där faktiskt men tycker som att det håller på att släppa nu vilket är jävligt skönt, kände mig nästan invalid igår natt.. :) Vågar jag köra rygg i veckan eller ska jag avstå från det?

toolmate wrote:
    Hej!

Ikväll då jag skakade loss på krogen så fick jag en enorm smärta i mitten av ryggen, det högg som till! Var till och med tvungen att fara hem, kan jag ha gjort en ryggövning fel i veckan eller vad är orsaken? Måste typ ligga utsträckt nu på sängen för att det inte ska göra ont. Vad är orsaken?

Ryggskott. Ta några ipren och rör på dig så mycket du kan så går det nog över snart.

Idag så känns det inget alls, helt sjukt skönt..

Martin Löwgren wrote:
    Hoppas du har lärt dig en läxa och ser över din teknik. Nästa gång kanske det är en disk du har sönder och då snackar vi inte om en veckas smärta.

Utför du t.ex Marklyft som i videon nedan (som de flesta tränande i sverige tyvärr utför övningen för att de är vikt-kåta) kommer du säkerligen dra på dig en allvarlig skada framöver.

[http://www.youtube.com/watch?v=AWYDDo8lfM8]

Bara ett tips i all välmening.

Martin ”Axon” Löwgren

Satan, gjorde ju bara ont av att kolla. Problemet jag tydligen har är att jag svankar för dåligt vilket leder till att jag blir stel i ryggen, jag måste poängtera att jag inte kör för tunga vikter men det känns ändå då man gör fel! ;)

toolmate wrote:
    Satan, gjorde ju bara ont av att kolla. Problemet jag tydligen har är att jag svankar för dåligt vilket leder till att jag blir stel i ryggen, jag måste poängtera att jag inte kör för tunga vikter men det känns ändå då man gör fel! ;)

Har du någon gympolare som kan hålla koll på din rygg om du släpper på svanken? Det kan vara bra och ha!

Jo, det har jag men det är bara ibland!

Jag vet att det tyvärr är så. En del tror att dom växer mer om dom lastar på mer fast dom inte kan utföra övningen rätt..

Låter som vanligt ryggskott.

Rör dig måttligt men rör dig.

Håll ryggen varm.

det går över

Mv Hoffa

Martin Löwgren wrote:
    Hoppas du har lärt dig en läxa och ser över din teknik. Nästa gång kanske det är en disk du har sönder och då snackar vi inte om en veckas smärta.

Utför du t.ex Marklyft som i videon nedan (som de flesta tränande i sverige tyvärr utför övningen för att de är vikt-kåta) kommer du säkerligen dra på dig en allvarlig skada framöver.

[http://www.youtube.com/watch?v=AWYDDo8lfM8]

Bara ett tips i all välmening.

Martin ”Axon” Löwgren

Skakar liv i en gammal tråd.
    Testade detta youtube klipp men det funkade inte.
    Vore intressant se några exempel på fel utförande.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.