Ryggskott

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggskott

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Körde marklyft utan att vara tillräckligt uppvärmd (jag vet…korkat) igår och fick ett rejält hugg i ryggen. Sitter hemma sjukskriven idag och kan i princip inte göra någonting. 👿

Nån som vet hur länge sånt brukar sitta i??

Beror p

*pust* Jag f

Jag gjorde en lika stor dumhet i kn

Ett ryggskott brukar ge med sig efter n

Har inte varit hos n

Om du har riktigt med otur så är det ett diskbråck och har du ännu mer otur så har det gått sönder och då måste det opereras bort. Då är du ifrån träningen i ca 9 månader till 1 år. Polarn min på gymmet råkade ut för det för ca 2 år sedan…

Du kom lindrigt undan. Igår då jag tränade marklyft hände det som inte får hända. MINA GYMBYXER SPRACK I BAKEN :D !!. det är jag och hulken :bb3:

Ping:
    Ryggskott

Jag kan till

Micke A: Jo jag vet att ryggskott är en lekmannabenämning och det kan orsakas av tex diskbråck. Men jag ville veta om det var ett konstaterat diskbråck eller inte.

Ryggskott bör som sagt gå över av sig själv efter en liten tid och det är viktigt att inte gå för länge med ryggvärk efter ett ryggskott utan man gör en utredning. Man kan avvakta cirka tre till fyra veckor innan man söker läkare.

Dock bör man omedelbart söka upp läkare om man inte kan hålla tätt eller det blir totalstopp. Eller om man tappar känseln i benen eller underlivet. Dessa symtom tyder oftast på att ryggskottet orsakas av ett diskbråck och det bör åtgärdas så fort som möjligt!

Min familj är en ”ryggfamilj” där min storebror opererat dubbelt diskbråck, mamma har diskbråck i bröstryggen och är stelopererad i ländryggen och pappa har kass rygg han med. Jag drabbades av 3 ryggskott under en realtivt kort tid år 2004 eller 2005 där det sista gjorde så fruktansvärt ont att jag var tvungen att krypa eftersom jag inte kunde gå upprätt några dagar.

Kan s

Gjorde precis likadant f

Micke A wrote:
    Jag kan till
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.