Ryggskott

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggskott

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author

Ok, en som har gjort ungefär samma sak :(
    Förutom promenader, vad ska man göra? Liniment, massage?

Ryggskott

Har man otur med diskbr

[http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3150 Vårdguiden]

[http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=18554 Infomedica] :up:

Sitter själv med ryggskott just nu och det är ju inte direkt skönt…:|

När det känns bättre så snabbt kan det vara muskulärt men förmodligen så har du drabbats av en låsning och bör uppsöka en kiropraktor eller en naprapat. Bättre att göra det i tidigt skede så behöver du kanske inte så många behandlingar för att det skall bli bra igen. :nerd-tb:

Micke A wrote:
    Jag kan tillägga att många har diskbråck utan att veta om det (ofta ishockeyspelare exempelvis). Det är bara om disken brister på ”fel ställe” som exempelvis ”snett bakåt” som detta leder till klämda nerver och smärta. I andra fall känner man kanske inget alls.

Mums… :| Så rätt som det är efter en go tackling så spricker bara skiten :( Ohh aj aj aj.. Det värsta jag har gjort är att spräcka senan som ligger över patellan, inte skönt.

Mvh Calle Sirén

MrTA wrote:
    Ryggskott är ett stort problem för många som tränar. Har själv haft ett flertal under en kort period. Gick och la X antal pengar på en kiropraktor som inte kunde lösa det. Fick sedan kontakt med en bra naprapat som hjälpte mig. Efter 6 behandlingar är problemet borta och har inte haft känningar av det på snart 8 mån, peppar peppar………..

Mitt tips är alltså en duktig naprapat med problemet ryggskott.

Och jag la massa pengar på olika naprapater tills en duktig kiropraktor hjälpte min ländrygg att bli problemfri. :emo-thumb

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.