Ryggskott? Komma runt

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggskott? Komma runt

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej,

I måndags körde jag tung underkropp, liknande Branzéns halvkroppsprogram. Knäböj, jackknife och ryggresningar 6*4.

Igår inleddes dagen med en timmes cykeltur, höll puls 135-155 för att återhämta mig. Kände mig rejält laddad inför styrkepasset. Överkroppspass. Ryggslutet strejkade fullständigt inför sista övningen. Skulle böja mig ner för hantlar och så högg det till. Stel och ”kittlig” i ryggen.

Så är det ett ryggskott eller något mildare måntro? Ska jag träna ryggen lätt eller vila helt? Tänkte köra underkropp imorgon, med ett 20*2-upplägg.

Tack.

smettzig_lepzig wrote:
    Hej,

I måndags körde jag tung underkropp, liknande Branzéns halvkroppsprogram. Knäböj, jackknife och ryggresningar 6*4.

Igår inleddes dagen med en timmes cykeltur, höll puls 135-155 för att återhämta mig. Kände mig rejält laddad inför styrkepasset. Överkroppspass. Ryggslutet strejkade fullständigt inför sista övningen. Skulle böja mig ner för hantlar och så högg det till. Stel och ”kittlig” i ryggen.

Så är det ett ryggskott eller något mildare måntro? Ska jag träna ryggen lätt eller vila helt? Tänkte köra underkropp imorgon, med ett 20*2-upplägg.

Tack.

Grovsorterat skulle man kunna säga att är du stel och har ont i morgon ska du nog vila helt.
    Är du bara lite stel kanske du ska hoppa över underkroppsträningen och göra något annat, mindre belastande, för att se hur det funkar.
    Är du pigg och nyter som en konfirmand är det nog bara att köra på. Ibland talar kroppen till oss för att vi ska lyssna, men ibland ber den bara om lite uppmärksamhet.

Tack för tipset. Känns lite så blir hela passet utom fullt ryggpass, samt massa stretch. Förmodligen svag i magen samt har sadeln lutad bakåt på cykeln. Blev för mycket.

Körde normalt tungt pass idag 6*4. Lite spänning i ryggen i slutet av passet, samt när jag cyklade hem. Ingen svaghet i ryggen, men kommer att hålla samma vikter under några veckor för att låta magen komma i fatt styrkemässigt.
    Tack igen för hjälpen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.