Ryggskott/Anti-inflamatoriskt

Home Forums Skador och rehabilitering Ryggskott/Anti-inflamatoriskt

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har råkat ut för ett ryggskott och tänkte höra om det är någon som har bra tips på hur man ska komma tillbaka till träningen efter detta, exempel på skonsamma samt bra övningar.
    Sen käkar jag anti-inflamatorisk medicin, är detta några problem i samband med styrketräning?

Svårt att säga med så lite info. Du bör nog inkludera hur länge du haft skadan och hur mycket värk du faktiskt har. Har själv haft något liknande när jag körde marklyft. Drog då på mig en jävla smärta där jag hade riktigt ont i ett par veckor och all träning upphörde fram till dess att jag kände mig frisk i ryggen igen. Tog det sedan väldigt lugnt med mina ryggövningar i 2-3 veckor (sänkte vikterna ordentligt för att inte riskera något) och började sedan långsamt öka vikterna igen.

Medicin har jag inte använt i samband med styrketräning utan endast när jag känt att jag hellre vilar muskeln/musklerna vid misstanke av inflammation.

Jo det är iofs sant, just nu ligger jag inne för mitt som dom tror är ryggskott.
    Men det är som du säger, dra ner på vikterna och lyssna på sin kropp helt enkelt :)
    Men jag har en känsla av att det är en lång väg tillbaka.

Risken finns förstås att det kan vara en lång väg tillbaka, men hellre det än att man försöker komma tillbaka för tidigt och dra på sig än värre skador :).

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.