- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › ryggslut, ljumskar
Hej!
Jag har haft stora problem med mitt ryggslut och med mina ljumskar när jag tränar intervall träning. Men vid långdistans löpning är det inga problem med dessa. Jag har varit hos kiropraktor och dom alla säger att ja gmåste strecha vilket jag också har börjat göra ordentligt. Men jag har några funderingar på om det finns några övningar som jag kan köra för att stärka upp dessa delar utan att ge den fär mycket belastning, för det mesta jag har provat har gett för mycket belastning (även fasst jag kört väldigt lätt) så är tacksam för tips.
Jag har haft stora problem med mitt ryggslut och med mina ljumskar när jag tränar intervall träning. Men vid långdistans löpning är det inga problem med dessa. Jag har varit hos kiropraktor och dom alla säger att ja gmåste strecha vilket jag också har börjat göra ordentligt. Men jag har några funderingar på om det finns några övningar som jag kan köra för att stärka upp dessa delar utan att ge den fär mycket belastning, för det mesta jag har provat har gett för mycket belastning (även fasst jag kört väldigt lätt) så är tacksam för tips.
Ja du. är smärtan permanent i ryggslutet? och i jumskarna? eller är de just när du anstränger dom?. finns många bra maskiner på olika gym dvs rehabliteringsmaskiner typ. för att få tillbaka styrkan i sin rygg jumske. ja hade ont i min nedersida rygg också för några veckor sen. har kört marklyft nu. fått profesionell hjälp med de så nu är ryggskadan så gott som bortblåst.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY