sena i klämm?

Home Forums Skador och rehabilitering sena i klämm?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Har problem i vänstra armbågen, när jag gör nått i en speciell ställning tillexempel ”Kabel Pushdowns” så börjar det spänna i armbågen. Det känns som en sena spänns, mer obehaglit änn ont gör de. Men inte kan jag utföra några övningar för det.
    Finns det några strechning eller andra övningar som man kan göra för att slippa det?
    Eller måste man opereras?

Tacksam för svar :)

(Och ursäkta mitt svenska)

värmer du upp bra?

Headhunter wrote:
    värmer du upp bra?

då jag tränar triceps, så tränar jag först bröst å sen axlar. Så då ä man väll tillräkligt uppvärmd? eller..??

kettu_92 wrote:
    då jag tränar triceps, så tränar jag först bröst å sen axlar. Så då ä man väll tillräkligt uppvärmd? eller..??

ja alltså du har ju triceps hela tiden aktiverad, så de borde du vara, testa att höj reps antalen runt 20 rep o sänk o kör mer kontakt, har du några känningar övrigt i vardagen?

Headhunter wrote:
    ja alltså du har ju triceps hela tiden aktiverad, så de borde du vara, testa att höj reps antalen runt 20 rep o sänk o kör mer kontakt, har du några känningar övrigt i vardagen?

okej, kan pröva det. Nepp, bara då jag tränar vissa övningar, senast testade jag köra benkpräss med hantlar då var det samma sak, :( men i vanlig benkpräss så känner jag ingenting av det..

kettu_92 wrote:
    okej, kan pröva det. Nepp, bara då jag tränar vissa övningar, senast testade jag köra benkpräss med hantlar då var det samma sak, :( men i vanlig benkpräss så känner jag ingenting av det..

skumt de där, och ingen verkar veta vad de är efetrsm de inte ’r någon erfaren som kan skador svarar på detta inlägg :(, men du är de inte bättre om ett tag så tycker jag du ska kontakta läkare/sjukgymnast,
    haft såhär länge?

Lycka till

Har en del erfarenhet av skador och kan säga att ingen kan komma med ett bra svar med hjälp av den infon du har givit. För att kunna ge en diagnos lär man nog se och kanske oxå känna på din arm och om inte det räcker, röntgen.

Fixa en tid hos sjukgymnast så kan denne hjälpa dig!

Lycka till!

// Daniel

ska gå till skolsjukskötaren på måndag o se vad hon säger.

Men jag funderade på att jag är nu 15 år och växer som bäst, tränar ännu till så musklerna växer. Då om senan i armbågen inte hunnit töjjas ut tillräkligt så den kommer lätt i för spännt läge. När jag nu gör ”Pushdowns” så är senan spännd från början av övningen, sen när jag tar i så trycker musklerna ut den mera, så därför känner jag av det?

ingen som vet nått…?

Skolans sjuksyster kan nog inte hjälpa till särskillt mycket. Gå till en Naprapat/Kiropraktor/vidareutbildad sjukgymnast så kan de hjälpa dig!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.