SJUK igen………….!! =(

Home Forums Skador och rehabilitering SJUK igen………….!! =(

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Tycker allt för ofta att jag är sjuk och behöver ta uppehåll från träningen!
    Det börjar kännas jävligt jobbigt när man är på G och får ta en veckas uppehåll lite då och då.. :frust:

Nu skulle jag vilja ha lite råd från er som kan, för att på bästa sätt undvika sjukdomar.

Tänkte till att börja med berätta lite förutsättningar;

-Jag sover ca 8 timmar varje dygn. Sömnen kunde varit bättre men timmarna är där iaf.

-Jag klär mig varmt, borde inte vara pga det!

-Jag äter ganska bra i min mening! Mycket och ganska nyttigt! Kanske dock behövs mycket mer grönt?

-Jag tar vitamintillskottet ”Only One” från gymgrossisten varje dag.

-Det jag börjar fundera på är om jag tränar fel?? Om jag helt enkelt tar ut mig för mycket så att kroppen inte kan återhämta sig och att jag därav blir dålig lätt?

Vad tror ni är skälet och vilka faktorer som spelar in?
    Vad kan rättas till och vad bör man tänka på?

:pop:

Hur många dagar i veckan kör du och känner du dig trött i övrigt?

Macke89 wrote:
    Hur många dagar i veckan kör du och känner du dig trött i övrigt?

Tränar 4 dagar i veckan..

Tycker inte jag har problem med koncentration osv i övrigt..
    lite trött är man väl men det är ju höst.. :P

Har inga negativa resultat i träningen heller.. har satt en hel del PB:n..

jag är mest nyfiken på om jag ska lägga om träning och om jag kör för hårt när jag väl tränar.. Kör oftast tills jag inte orkar längre i varje set, kanske blir det för mycket? :|

Tror bara du har haft otur…nog inte mer än så…

GET WELL!

ZONE

zonecapone wrote:
    Tror bara du har haft otur…nog inte mer än så…

GET WELL!

ZONE

Hehe,.. ja man får väl hoppas på det!! :emo-thumb

Man blir lite snurrig av debatten huruvida hårt man ska träna bara.. :P
    En minskning av mina set till max kanske skulle ge en ännu bättre muskeltillväxt..

Jag vill bli grov och stark som dig!! :wazzup:

Orsaken till att man blir förkyld är att man smittas. ;) Viruset dyker inte bara upp av sig själv, och får man viruset på en slemhinna är risken stor att man blir förkyld, oavsett immunförsvar. Vistas man dagligen bland folkmassor och kliar sig i ögonen eller petar näsan utan att tvätta sig om händerna är det högst troligt att man blir sjuk i förkylningstider.

[img=http://i10.tinypic.com/33m653t.jpg][http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=1320353&blobtype=pdf]

King Grub wrote:
    Orsaken till att man blir förkyld är att man smittas. ;) Viruset dyker inte bara upp av sig själv, och får man viruset på en slemhinna är risken stor att man blir förkyld, oavsett immunförsvar. Vistas man dagligen bland folkmassor och kliar sig i ögonen eller petar näsan utan att tvätta sig om händerna är det högst troligt att man blir sjuk i förkylningstider.

[img=http://i10.tinypic.com/33m653t.jpg][http://www.pubmedcentral.nih.gov/picrender.fcgi?artid=1320353&blobtype=pdf]

grejen är att jag känner mig inte direkt förkyld.. utan mer hängig!

Kände mig såpass hängig igår att jag var bergsäker på att jag hade feber men likt förbannat visade termometern 37.1.. :P

Tycker det kan vara svårt att fokusera på något ibland.. kanske ska kolla synen istället??

Hoppas inte jag gör er deprimerade, men är tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få!! :emo-thumb

Har jag 37.1 är jag nästan sängliggande (normalt under 36).

King Grub wrote:

Vad jag har normalt har jag inte kollat.. borde man kanske undersöka nån gång man känner sig helt frisk, men tror också iofs att jag ligger under 37 grader…

ta det lite lugnare på passen. ta inte ut dig till max varje pass. läs bartolls metodik. jag tror att du är/håller på att bli övertränad. undvik de till varje pris. jag kunde inte träna på 4,5 månad. Jag körde benhårt varje pass. funkade bra i 3 månader. sen blev jag sjuk å 4,5 månader.

King Grub wrote:

Liten fråga, har du normalt under 36 grader ?
    verkar väldigt lågt ?

Vid 36 grader känner vi frossa och börjar huttra.
    Vid 34 grader känner vi stark frossa, samtidigt kan vi bli kraftlösa och apatiska.
    Vid 33 grader blir händerna obrukbara och vi kan bli förvirrade.
    Vid 32 grader avtar frossan, det finns risk för hjärtflimmer (mycket snabba sammandragningar av hjärtats kamrar, som kan leda till hjärtstillestånd). Här är risken att vi ska frysa ihjäl 50 procent.
    Vid 30 grader har vi ingen frossa och det är stor risk för hjärtflimmer.
    Vid 28 grader närmar vi oss medvetslöshet, kroppen är stel, puls och andning känns knappast.
    Vid 26 grader är vi medvetslösa och ej kontaktbara. Stor dödsrisk.
    Vid 25 grader kan hjärtstopp uppträda.
    Vid 20-19 grader är aktiviteten i hjärnan mycket svag.

Sebastian wrote:
    ta det lite lugnare på passen. ta inte ut dig till max varje pass. läs bartolls metodik. jag tror att du är/håller på att bli övertränad. undvik de till varje pris. jag kunde inte träna på 4,5 månad. Jag körde benhårt varje pass. funkade bra i 3 månader. sen blev jag sjuk å 4,5 månader.

Ja man kanske skúlle göra det..

vad kände du för symtom för överträning?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.