sjukt ont i armen, hjälp!

Home Forums Skador och rehabilitering sjukt ont i armen, hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjaa!

Började gymma nu i tisdags och tränade i ca 1h 30 min.
    Men nästa morgon hade jag sjukt ont i armen, trodde det bara var en vanlig träningsverk.
    Har speciellt ont i vänstra armen, kan inte sträcka ner den helt rakt.
    Är det så att jag har tränat fel? Kommer det bli värre om jag forsätter träna biceps?
    Har fortfarande det nu(onsdag) och undrar om jag ska besöka någon läkare eller bara vila?

Mvh

Boxer

Min första tanke är att du fått en rejäl träningsvärk bara!!

Du kände inget obehag under träningspasset eller? Om inte så lugna dig ett par dagar, kanske en vecka så ska du se att det där säkert har gått över, träningsvärk efter ett första pass kan sitta i länge.

Mvh

Hehe. Du kan nog räkna med att träningsvärken sitter i sådär en vecka till…

Nästa gång du går till gymmet så böja med höga reps, +20, och fokus på utförandet.

Tillägg: om det mot förmodan inte har lugnat sig om en vecka kan en omgång med antiinflammatoriskt, exvis diklofenak, vara värt att prova.

Den stora värken brukar komma första gången ja, är nog bara träningsvärk :)

Stretchar du något efter passet?

Tack för alla svar!

Squashii@ Jag brukar inte stretcha så mycket men lite gör jag, kommer stretcha mer framöver!

Boxer wrote:
    Tack för alla svar!

Squashii@ Jag brukar inte stretcha så mycket men lite gör jag, kommer stretcha mer framöver!

Stretching minskar inte träningsvärken på något sätt! Stretching direkt före och efter träningspasset bör om något undvikas. Dock finner jag själv att det är ganska skönt att stretcha den tränade muskelgruppen 2 dagar efter träningspasset.
    Vet inte om det hjälper något men det tar bara några minuter och det känns som att jag inte blir lika stel iaf som om jag inte stretchat (Placebo eller ej, gött känns det) :)

Metastudie:

[http://mrw.interscience.wiley.com/cochrane/clsysrev/articles/CD004577/pdf_fs.html]

Kan väl säga som så att om det känns bra att stertcha och du tycker det är skönt så varför inte. Men det minskar inte träningsvärken något (kan ev till och med förvärra den)

Att säga att stretching inte hjälper och om hur och när det ska göras diskuteras fortfarande, så stretching ska inte läggas ner för att man postar en review här så ni vet :)

Jocke W wrote:
    Att säga att stretching inte hjälper och om hur och när det ska göras diskuteras fortfarande, så stretching ska inte läggas ner för att man postar en review här så ni vet :)

Givetvis inte!

Därför jag skrev att om man själv tycker det hjälper är det bara att fortsätta! Men man bör ändå ha en liten bild från båda sidor utav diskussionen.

Kan själv säga att jag tycker det känns klart bäst att stretcha ca 2 dagar efter träningen men det behöver inte betyda att jag rekommenderar det till alla. :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.