Sjuuuuukt ont efter knäböj.

Home Forums Skador och rehabilitering Sjuuuuukt ont efter knäböj.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Körde knäböj på gymmet i Onsdags, sista innan avslut när jag skulle upp med sista så högg de till i svanken som om nån stack en kniv där och vred om. men inte i ryggraden utan i muskeln på högersida direkt om ryggraden precis ovanför rumpan
    Har tagit Voltaren nu i ett par dagar och smörjt med tigerbalsam men har fortfarande ont, kan sitta nu dock, kom inte ens in i bilen efter gymmet eftersom jag var tvungen att avbryta träningen efter skadan.
    Borde jag uppsöka en napprapat eller gå till doktorn ?
    det hugger till bara jag sparkar en fotboll med sonen

vet inte om kotan kan ha vridit sig eftersom att de känns som att de gör ont i sidan inte i ryggraden? men är inte svullen eller så

Tack på förhand.

Har fått liknande smärta någon gång fast då efter marklyft. Jag skulle gissa på att det har något att göra med att ryggen krummas i bottenläget då jag har stora problem med det i vanliga marklyft, i semi-sumo lyckas jag dock hålla spikrak rygg. Är du kanske inte tillräckligt mjuk för att köra djupa knäböj?

(antar att du har kört djupa knäböj)

Ja, jag har kört djupa knäböj jag fattar bara inte vad jag har gjort, för bara jag sparkar med benet känns de upp i hela sidan av svanken.. :S

Du kan lägga dig på rygg och sträcka upp ena benet, hugger det till och gör ont från skinkan ut i benets baksida så kan det vara tecken på diskproblem. Jag är mycket noga med att inte gå djupare än jag kan hålla svanken. Har haft diskbråck och det är det absolut värsta jag varit med om… Tänk er för när ni kör marklyft och knäböj…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.