skada eller inflammation

Home Forums Skador och rehabilitering skada eller inflammation

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Nu har jag känt en trötthet i vänster axel som strålar ner i triceps. Jag kan inte lyfta en matkasse längre eller träna, någon som har erfarenhet av detta och har några tips på vad man kan göra?
    Jag har inte haft sån stor smärta , har provat med voltarensalva och liniment men inget hjälper.

Jag tror att du har slitit, övertränat musklen vila och be nån massera lätt med nån gel.

okej, tackar

nån mer som har nått tips kanske. och med gél vad menar du då, smärtstillande?

Är det ilningar du känner av i muskeln kan det vara inflamation. Då ska du vila muskeln så mycket som möjligt.

okej tackar…..

cornboy wrote:
    nån mer som har nått tips kanske. och med gél vad menar du då, smärtstillande?

Aa precis det jag menar. :)

okej

värst vad alla är friska på detta forum då?
    hur lång tid brukar det ta för en inflammation att läka?

käka inflamationdämpande i en vecka 3-ggr dagen ex. ibumetin. Kör sen lungt närkommande vecka.

yip_man wrote:
    käka inflamationdämpande i en vecka 3-ggr dagen ex. ibumetin. Kör sen lungt närkommande vecka.

Tycker att volteren är mycket bättre när det gäller inflamationer. Åt dom flera gånger dagligen för att hämma min reumatism. Om du nu vill ha några tableter som fungera, knapra voltaren!:up:

Men tror inte du får träna så länge du äter tabletter och fortfarande har inflamtionen. Muskeln kan bli helt konstig då.

hur lång tid brukar det ta innan inflamation läker?
    har haft det nu i snart 1 månad ungefär, äter anti inflamatoriska tabletter och använder liniment.

Jag har haft nästan exakt samma problem i snart två månaders tid. Dock kände jag ilningar i axeln ända ner mot armbågen och ibland även i nacken.

Förra veckan var jag hos doktorn och fick en kortisonspruta i axeln som jag haft ont i. Värken har till största del släppt, men tröttheten och stelheten finns kvar i axeln. Axeln knakade och sprakade något fruktansvärt innan kortisonsprutan, men det har nästan helt gått bort.

Går det inte över, boka en läkartid. Det är iaf mitt tips :)

cornboy wrote:
    Nu har jag känt en trötthet i vänster axel som strålar ner i triceps. Jag kan inte lyfta en matkasse längre eller träna, någon som har erfarenhet av detta och har några tips på vad man kan göra?
    Jag har inte haft sån stor smärta , har provat med voltarensalva och liniment men inget hjälper.

Det enda du bör göra är att gå till en kunnig läkare!!!:evil:
    Begär starkare smärtstillande+ antiflogisticum (vilket är inflammationshämmande!) Så som Paraflex+Diklofenak!! Det hjälpte mig när jag hade knäledsinflammation+ överansträngning i axlarna:up:
    Det kan dröja flera månader innan du är tillräckligt bra för&köra tungt igen. Men vila är ett måste under tiden du använder dessa tabletter. Sedan efter avslutad medicinering kör endast lugnt ett par månader&känn efter hur kroppen reagerar!
    Lycka till:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.