skada eller inflammation

Home Forums Skador och rehabilitering skada eller inflammation

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author

jo, jag har ätit, Naproxen, starkare än diklofenak och fått 1 kortisonspruta, ska få en till nu i veckan.

cornboy wrote:
    jo, jag har ätit, Naproxen, starkare än diklofenak och fått 1 kortisonspruta, ska få en till nu i veckan.

Vad skönt för dig:nod
    Hoppas att du nu bara tar det lugnt&tar hand om dig:evil:

cornboy wrote:
    Nu har jag känt en trötthet i vänster axel som strålar ner i triceps. Jag kan inte lyfta en matkasse längre eller träna, någon som har erfarenhet av detta och har några tips på vad man kan göra?
    Jag har inte haft sån stor smärta , har provat med voltarensalva och liniment men inget hjälper.

Jag har haft/har samma problem som dig… Jag hade som strålande smärta på både fram- och baksida axeln.

Det blev dock inte bättre av varken vila eller inflammationshämmande (voltaren, diklofenak) tabletter.
    Inget verkade hjälpa, jag gick till olika sjukgymnaster men dom sa vila, och äta piller.. men det hjälpte ju inte. Sen fick jag en kortisonspruta i mitten på januari, men det hjälpte inte. Till slut gick jag till en ny naprapat i Uppsala, som verkar vara jättebra!

Hans diagnos var att, på grund av att jag gått med problemet ett tag så hade jag fått ärrbildning på infraspinatus fäste, samt att teres minor var väldigt irriterad. Han gick in med nålar på fästet, 2 behandlingar och sedan var ärrbildningen borta. Nu håller vi på med nålar i muskeln och det känns verkligen att det hjälper. :emo-thumb

Vet inte om du har samma problem som mig, men det kanske är värt att gå till en naprapat och kolla innan det går lika långt som för mig :

Hoppas du blir bättre snart!

jo, för grejjen är ju den att jag inte har nån direkt smärta utan mera typ att nu när jag skriver på tangentbordet och dvs spänner armen så strålar det ner i triceps så att jag blir trött i armen, känns som om jag kört ett übertungt axel/tricepspass om ni förstår, ska jag hålla mig borta från träningen?
    jag ska till en idrottsmassör imorgon och få en behandling också…

cornboy wrote:
    jo, för grejjen är ju den att jag inte har nån direkt smärta utan mera typ att nu när jag skriver på tangentbordet och dvs spänner armen så strålar det ner i triceps så att jag blir trött i armen, känns som om jag kört ett übertungt axel/tricepspass om ni förstår, ska jag hålla mig borta från träningen?
    jag ska till en idrottsmassör imorgon och få en behandling också…

Mmm förstår vad du menar…
    Att träna kanske inte är så jättebra, iallafall inte överkroppen.
    Om du ska träna den är det lätta vikter med många repetitioner som gäller, så du får igång blodcirkulationen.

Det bästa är att fråga en naprapat eller liknande om din skada. :emo-thumb
    Och det bästa är om du går dit snart, för det är mycket lättare att behandla en ”färsk” skada än en gammal!
    Idrottsmassören är nog också jättebra, iallafall när det gäller muskulära problem :)

Känner igen det mesta av vad ni skriver. Har för tillfället en inflammation i högeraxeln som förstör både träning och psyke. I mitt fall berodde det antagligen på att jag (som många andra) kört en släpande muskelgrupp för ofta och för tungt. Det har dock blivit mycket bättre nu, i början kunde jag inte lyfta ett mjölkpaket utåt/uppåt/framåt knappt. Fick diklofenak mot detta och smärtan försvann nästan helt efter 3 dagar, stelheten och mattheten i axeln är dock kvar. Jag fick dessvärre rejäla biverklingar av diklofenaken, huvudvärk och blev ”vimsig” och kaggen blev kass så jag har lagt av med det i förtid.

Någon insatt som vet om man ska vila axeln så mycket som möjligt elller träna väldigt lätt?

Bauto wrote:
    Känner igen det mesta av vad ni skriver. Har för tillfället en inflammation i högeraxeln som förstör både träning och psyke. I mitt fall berodde det antagligen på att jag (som många andra) kört en släpande muskelgrupp för ofta och för tungt. Det har dock blivit mycket bättre nu, i början kunde jag inte lyfta ett mjölkpaket utåt/uppåt/framåt knappt. Fick diklofenak mot detta och smärtan försvann nästan helt efter 3 dagar, stelheten och mattheten i axeln är dock kvar. Jag fick dessvärre rejäla biverklingar av diklofenaken, huvudvärk och blev ”vimsig” och kaggen blev kass så jag har lagt av med det i förtid.

Någon insatt som vet om man ska vila axeln så mycket som möjligt elller träna väldigt lätt?

Kika på mina tidigare inlägg i tråden, kanske det finns nå bra tips? :emo-thumb

Hej.

Ja har tränat nu i några månader, jag började med kreatin för en månad sen. Nu börjar de kännas jävligt ont i skelletet mellan armbågen fram till handleden, och de gör ont när man bara rör vid den. själv tror jag att jag fått inflamation.. men hur länge måste jag vila nu och vad kan jag ta för medecin mot detta ?

tacksam för svar!

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.