Home › Forums › Skador och rehabilitering › skada eller inget alls?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 december, 2006 at 22:37 #87834Anonym anvandareMember20 december, 2006 at 22:37 #928650Anonym anvandareMember
Hejsan!
Idag när jag tränade axlar (fast stång framför huvudet) så hände det något
nytt, fast det inte alls kändes påfrestande så knakade det till riktigt mycket i höger axel, kändes som att axeln hoppade till lite.
Har nu en smärta runt höger nyckelben, inget som jag direkt känner av, utan jag känner smärta endast när jag försökte köra samma övning med bara stång sen, eller när jag sträcker ut armarna så långt bak som möjligt.Som sagt sitter smärtan runt höger nyckelben (nästan vid halsen), ingen som helst smärta i axlarna. Nu undrar jag vad detta kan vara?
Någon på gymet sa att det troligen är en nerv som kommit i kläm efter att axeln hoppade till, eftersom jag inte har ont i någon muskel.
Någon chans att ni vet eller kan påpeka vad detta nu kan vara för något?Vill inte springa till läkaren, då det inte alls gör ont, förutom när man anstränger halsen typ, så går det inte över innan nästa år så kan man ju boka tid och kolla.
Så därför ger jag detta forum en chans så länge.//Krillz
21 december, 2006 at 09:43 #928651Anonym anvandareMemberkrillz wrote:Hejsan!Idag när jag tränade axlar (fast stång framför huvudet) så hände det något
nytt, fast det inte alls kändes påfrestande så knakade det till riktigt mycket i höger axel, kändes som att axeln hoppade till lite.
Har nu en smärta runt höger nyckelben, inget som jag direkt känner av, utan jag känner smärta endast när jag försökte köra samma övning med bara stång sen, eller när jag sträcker ut armarna så långt bak som möjligt.Som sagt sitter smärtan runt höger nyckelben (nästan vid halsen), ingen som helst smärta i axlarna. Nu undrar jag vad detta kan vara?
Någon på gymet sa att det troligen är en nerv som kommit i kläm efter att axeln hoppade till, eftersom jag inte har ont i någon muskel.
Någon chans att ni vet eller kan påpeka vad detta nu kan vara för något?Vill inte springa till läkaren, då det inte alls gör ont, förutom när man anstränger halsen typ, så går det inte över innan nästa år så kan man ju boka tid och kolla.
Så därför ger jag detta forum en chans så länge.//Krillz
Tror också att det är en nerv i kläm. Rådet är vila!
21 december, 2006 at 15:10 #928652Anonym anvandareMemberyes, ska vila nu under lovet och börja träna lite smått med början från nästa år.
Men man lärde sig en läxa, uppvärmning är en viktig del av skadefri träning!21 december, 2006 at 17:24 #928653Anonym anvandareMemberOja! Jag har skadat mig ett antal gånger på för dålig uppvämning!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.