Skada i armen efter hantelpress

Home Forums Skador och rehabilitering Skada i armen efter hantelpress

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Nu har det hänt…

Körde med tyngre vikter idag och självklart skadar jag en muskel så jag inte kunde fortsätta.
    Försökte rita vart jag har fått ont, hoppas ni förstår ungefär:

[http://img17.imageshack.us/i/aaaarm.jpg/ [img=http://img17.imageshack.us/img17/4663/aaaarm.th.jpg]]

Någon som vet hur man kan få det att läka snabbt mer än att bara vila?
    Vill helst dra igång igen nästa vecka

Kan tillägga att jag skadat den muskeln förut lite, men inte lika allvarligt som nu, det gick verkligen inte att fortsätta för det gjorde så ont.

Kan vara supraspinatus eller bicepssenan de korsas där.

Jag hade nog tippat på M.Triceps laterala huvud! Uppkommer smärtan vid kontraktion utav armbågen?

Kan vara en partiell bristning (grad 1-2) men det är givetvis inget säkert!

Träna muskeln med lätta vikter så länge ingen större smärta upplevs och använd armen som vanligt i vardagliga livet utan smärta.

Träna med lätta vikter låter inte som något för mig, vilar hellre helt isf tills det inte smärtar mer.

Asså smärtan uppstår mest när jag lyfter upp armen, mest åt sidan.

Squashii wrote:
    Träna med lätta vikter låter inte som något för mig, vilar hellre helt isf tills det inte smärtar mer.

Asså smärtan uppstår mest när jag lyfter upp armen, mest åt sidan.

Då är det nog snarare supraspinatussenan!

Aktiv vila (dvs inte vila muskeln helt) rekommenderas vid rupturer. Men i ditt fall vågar jag inte rekommendera något då jag känner mig lite osäker.

Kan ju invänta en mer kvalificerat gissning från Martin. ;)

Som Tommy säger, vila är sällan det bästa.
    Men en riktig diagnos krävs givetvis för att veta vad som bör göras.

Om det är supraspinatus så är det hantellyft åt sidan som gäller, tungt med många reps. Jag fick det ordinerat av sjukgymnasten och det hjälper. 3set 15reps så tungt du kan morgon och kväll. Det gör ONT.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.