Skada i ljumsken, behöver råd.

Home Forums Skador och rehabilitering Skada i ljumsken, behöver råd.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Plats:
    Höger ljumske, max en fingerbredd från ljumskvecket, i linje med ”droppmuskeln” ungefär dvs. ”mitt på” ljumsken.

Symptom:
    Ej synlig svullnad, ca 1x1cm stor, känns tydligt med fingret, smärtar vid lättare tryck mot området, känns litegran vär jag går samt sträcker ut framsida lår samt ljumske.

Först och främst: Jag har för avsikt att besöka läkare för en säker diagnos om ingen förbättring skett inom ett par dagar. Tränar som vanligt tills dess, inklusive ben ock marklyft.

Mina frågor lyder:

Vad kan detta vara? Jag gissar själv på en mindra blödning eller inflamation. kan det vara så illa som ett begynnande ljumskbråck?

Någon med kunskap och eller erfarenhet?

Känner någon till en bra läkare i stockholmsområdet med kunskaper om irdottsspecifika skador, gärna som är anslutan försäkringskassan?

Tack på förhand!! Nimrod

Låter inte roligt det där, vet inte vad gäller ljumskbråck annat än att det är väldigt vanligt bland de som kör tunga lyft (ben, mark). Enkel operation, jag var tillbaka efter två veckor. Är det muskelfäste i ljumsken som är inflamerade så bör du sluta med tunga lyft tills dess att du känner en förändring, långt gången bristning är bara att operera.

Det låter som ljumskbråck
    jag har opererat ljumsken och måste vara stilla tre veckor men nu är jag igen i gymet , lite lättare övningar
    mvh
    Mimy

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.