Skada i underarmen

Home Forums Skador och rehabilitering Skada i underarmen

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tjenare.

Jag har fått en skada i underarmen / handleden som jag har dragits med i ca 3 månader nu och förstår inte vad problemet kan vara. Det är så att när jag t.ex. lyfter en rakstång, hantlar eller någat annat som har med underarmarna och göra så kommer det en otrolig smärta som gör att jag bara släpper det jag håller i handen. Jag kan inte ens öppna en bagagelucka utan att jag ska få ont. Har testat att använda Zon gel i 2 veckor och då släppte det, men sen kom det tillbaka.

Någon som har haft samma problem eller någon som vet hur man kan bota detta?

Det problem som du beskriver har jag råkat ut för, det jag gjorde var att använda voltarengel och sedan helt enkelt vila, sen dess har jag klarat mig hyfsat bra, har bara känt av det några fåtal gånger sedan dess.

Jag besökte en sjukgymnast och han påstod att det skulle kunna vara ett så kallat compartment syndrom ([http://en.wikipedia.org/wiki/Compartment_syndrome)].

Okej, det ska jag testa. Tack så mycket! :D

T.ex om du ska köra biceps så kan handledslindor hjälpa att avbelasta handlederna/underarmarna lite.

jag skulle föreslå att du strethar underarmarna ofta och länge, överträning är extremt vanligt och lätt att råka ut för i underarmarna

stretchar^^

Ah, okej. Då blir det till att testa detta också! Tack så mycket för tipset!

jag har också haft och har ibland fortfarande ont i handleden. och då brukar ja ta ipren gel 3 gånger om dan i en vecka plus att jag värmer en vetekudde i micron så att den blir jävligt varm och så lägger ja den på handleden när ja typ ser på tv eller går och lägger mig. det blir smärtstillande och skadan brukar vara över efter 10 dar ungäfär. funkar bra för för mig iallafall.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.