- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Skada: Överkuggande axel
För 3år sedan tränade jag lite med en kompis och lyckades göra något med axeln, kommer ihåg att det var under axelpress något hände eller som jag åtmindstonde upptäckte att något var fel.
Sedan dess har jag haft känningar i högeraxeln till och från under arbete, främst när jag roterar axeln, samt lyfter över axelhöjd.
Har nu börjat köra igång med träningen igen och försökt mjukstarta lite men det vill sig inte.
Det främsta problemet jag har är känslan av överkugg när jag utför bröst/axelövningar. Ibland gör det ont.
Har googlat en massa och kommit fram till att det troligtvis är rotorcuffen som dummar sig.
När jag tittar på min axel tex när jag tex lyfter upp mot hakan för att köra nacke. Så ser jag att min högra axelkula ligger högre än den vänstra, så uppenbarligen är det något fel på den.
Ska ringa en napprapat imorgon men skulle gärna få lite förslag på vad som är fel.
Känslan i axeln när jag tex plockar ihop en sladd är känslan av när man växlar en mountainbike, när det kuggar över. Det gör ofta inte ont men är ruskigt obehagligt.
Jag inser självklart att jag inte kan lyfta med axlarna utan måste gå till doktorn. Jag vill mest veta vad som är det troliga felet, lär ju ta ett tag att få en tid hos napprapaten.
Kom nu även att tänka på att ibland har det huggt till som faaaan(riktigt inflamatorisk smärta) i axeln (har suttit framför datorn i typ 15år..) sån sjuk känsla har det varit. Den har ibland suttit i 1-2-3dagar för att sen försvinna.
Insåg just nu efter lite googlade att jag har musarm. Frågan är om det är så att det har bildats nån vätska/beläggning mellan axelleden som har gjort att själva axelkulan har flyttats ut..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY