Skada vi knäböj!

Home Forums Skador och rehabilitering Skada vi knäböj!

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Tja, lyckades skada min rygg som inte klarade trycket när jag skulle köra böj efter x antal missade benträning.
    Fick iaf jäkligt ont i ryggen efter första ”tunga” lyftet men fortsatte ändå köra mina reps.
    Men därefter var det träningstillfället över.

Är nu 3v sen och har fortfarande jäkligt ont i ryggen.
    Någon som varit med om något liknande eller har lite mer koll på mig om vad det kan vara ? Borde jag kontakta läkare elle vad tycker ni :what:?
    Mvh

Hurudan är smärtan?
    Har du lika svårt i alla ställningar eller finns det vissa som du inte alls har sjukt i?

Ont runt bukmusklerna/korsryggen?

Undertaker wrote:
    Hurudan är smärtan?
    Har du lika svårt i alla ställningar eller finns det vissa som du inte alls har sjukt i?

Aa har i princip lika ont i alla ställningar, så for jag anstränger ländryggen och då spelar det ingen roll om jag böjer mig ner för att ta upp ett löv eller vad det nu är.
    Känns till och med när jag ligger på rygg i sängen och kollar tv. Gör inte jätte ont men det känns att det inte är som det ska!

Mvh

Gustav Henriksson wrote:
    Ont runt bukmusklerna/korsryggen?

Det är i själva ländryggen som jag har ont, vet inte om det är ungefär samma sak som korsryggen ?

Mvh

kungen_andy wrote:
    Aa har i princip lika ont i alla ställningar, så for jag anstränger ländryggen och då spelar det ingen roll om jag böjer mig ner för att ta upp ett löv eller vad det nu är.
    Känns till och med när jag ligger på rygg i sängen och kollar tv. Gör inte jätte ont men det känns att det inte är som det ska!

Mvh

Åtm. så sade ortopeden jag brukar vara till då jag har problem med ryggen/ nacken att det oftast rör sej om nån låsning eller liknande om det ”sticker” i vissa rörelser, men t.ex. då man ligger på rygg med fötterna i luften eller på mage inte känns just nåt alls!
    Han menade att det är värre om man har sjukt i alla ställningar!
    Då jag hade en låsning i korsryggen så stack det i korsryggen då jag böjde mej 10-20 grader frammåt, men inget då jag böjde mej helt fram, lika tog det sjukt bakåt och mot sidorna! Men i liggande tillstånd märkte jag inget, men så fort jag sku röra på mej så tog det sjukt.

Så mitt råd är nog att uppsöka en läkare!!

Jag skadar mig typ 2 gångern om året på samma sätt som du. Så fort jag känner att det har klickat i ryggen säger jag stopp och nästa vecka är jag tillbaka som vanligt.Det händer oftast långa mäniskor. Testa att hålla stången längre ner på ryggen i stället på nacken.det hjälper.

Okej, tack för svaren.

Får väl ta och kolla upp det för säkerhets skull!

Mvh

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.